پامپئو: صادرات تجهیزات دفاعی به هنگ کنگ متوقف می گردد

به گزارش مجله جاودان، وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد که این کشور صادرات تجهیزات دفاعی و فناوری های حساس به هنگ کنگ را متوقف می نماید.

پامپئو: صادرات تجهیزات دفاعی به هنگ کنگ متوقف می گردد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اطلاع داد که واشنگتن صادرات تجهیزات دفاعی و فناوری های حساس به هنگ کنگ را متوقف می نماید.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز آدینه نیز از اعمال محدودیت صدور ویزا این کشور علیه بعضی از مقام های حزب کمونیست چین به بهانه تضعیف خودمختاری هنگ کنگ اطلاع داد.

به ادعای پامپئو بعضی از مقامات کنونی و سابق چین به طور مستقیم مسئول تضعیف خودمختاری در هنگ کنگ بوده و به نقض حقوق در چین پرداخته اند.

مقام های آمریکایی در هفته های اخیر به بهانه تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ در کنگره ملی خلق چین، جنجال های بسیاری درباره نقض خودمختاری این منطقه ایجاد نموده اند اما دولت مرکزی چین ضمن رد این جنجال ها، مسائل مرتبط با هنگ کنگ را مساله ای داخلی خوانده و به شدت دخالت های خارجی را رد نموده است.

هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال 1997 و پس از انتها یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. این منطقه، دارای بیش از 7 میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم اقتصادی در منطقه شرق آسیا و دنیا به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1120

به "پامپئو: صادرات تجهیزات دفاعی به هنگ کنگ متوقف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: صادرات تجهیزات دفاعی به هنگ کنگ متوقف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید