پمپئو: حمایت مان از عربستان کاهش نیافته است ، نیرو ها باید برگردند

به گزارش مجله جاودان، وزیر خارجه آمریکا خواهان آن شد که خارج کردن سامانه های ضد موشکی پاتریوت از عربستان سعودی به عنوان اهرمی برای فشار به ریاض در مسائل نفتی ارزیابی نشود.

پمپئو: حمایت مان از عربستان کاهش نیافته است ، نیرو ها باید برگردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، روز گذشته در تبادل نظریی مطبوعاتی درباره خارج کردن پاتریوت از عربستان سعودی گفت: می خواهم این را روشن کنم.. این آتش بار های پاتریوت مدتی هستند که مستقر شده اند و نیرو ها باید برگردند و این امر مجددا باید بازیابی گردد. وی گفت که وزارت دفاع (پنتاگون) ممکن است جزئیات بیشتری را در این زمینه فاش کند.

پمپئو در این تبادل نظر همچنین اظهاراتی بی اساس علیه ایران مطرح نمود و گفت: ولی این امر (عقب نشینی) به معنای اعتراف به کاهش خطر نبوده است. دوست دارم که این گونه باشد و دوست دارم که جمهوری اسلامی ایران رفتار خود را تغییر دهد. ولی خطر همچنان به قوت خود باقی است.

وی اضافه نمود: این به معنای کاهش حمایت مان از عربستان سعودی نیست و ما تمام توان مان را برای تضمین امنیت این کشور و تجهیز آن با سامانه های دفاع هوایی انجام می دهیم تا ایرانی ها نتوانند آن را تهدید نمایند.

این وزیر آمریکایی در ادامه بیان کرد: این به هیچ وجه تلاشی برای تحت فشار قرار دادن آن ها (سعودی ها) درباره نفت نیست. این یک حرکت طبیعی نیرو ها است و معتقدم نظام ایران نیز این را می داند. آن ها می توانند ببینند که ما هنوز توانایی هایی برای ادامه کمپین فشار حداکثری و بازدارندگی در منطقه داریم.

وزیر خارجه آمریکا این اظهارات را در واکنش به گزارش های رسانه ای درباره خارج کردن سامانه های پاتریوت آمریکا از عربستان سعودی مطرح نمود.

طبق این گزارش، روزنامه وال استریت ژورنال، که از منابع نزدیک به محافل تصمیم گیرنده در دولت آمریکا محسوب می گردد، روز پنجشنبه به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت که دولت واشنگتن میخواهد سامانه های ضد موشکی پاتریوت و تعدادی از پرسنل نظامی این کشور را از خاک عربستان سعودی خارج کند. در این گزارش آمده است که این تصمیم دولت آمریکا می تواند به مثابه سرانجام تقویت نظامی عربستان در مقابل ایران تلقی گردد.

وال استریت همچنین اضافه نمود، آمریکا در حال آنالیز کاهش سایر قابلیت های نظامی خود در عربستان سعودی است.

ناظران می گویند این عقب نشینی آمریکا باعث ایجاد سوالاتی در خصوص زمان اجرای آن شده است که به نظر می رسد در راستای اجرای تهدید های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بوده است که خطاب به محمد بن سلمان ولیعهد گفته در صورتی که عربستان سعودی فراوری نفت را کاهش ندهد نیرو های آمریکایی را از این کشور خارج می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1043

به "پمپئو: حمایت مان از عربستان کاهش نیافته است ، نیرو ها باید برگردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: حمایت مان از عربستان کاهش نیافته است ، نیرو ها باید برگردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید