پنتاگون درباره فرق بین عقب نشینی از سوریه و افغانستان توضیح داد

به گزارش مجله جاودان، وزیر دفاع آمریکا گفت، کشورش تعهد طولانی مدتی در قبال نیروهای امنیتی افغانستان دارد در حالی که در خصوص دفاع از شبه نظامیان کرد سوریه در برابر ترکیه تعهدی ندارد.

پنتاگون درباره فرق بین عقب نشینی از سوریه و افغانستان توضیح داد

به گزارش خبرنگاران، سایت شبکه روسیا الیوم گزارش داد، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در کابل به خبرنگاران گفت: ما هیچ تعهدی در قبال دفاع از کردها علیه هم پیمان قدیمی خود در ائتلاف ناتو (ترکیه) نداریم اما تعهدی قدیمی و طولانی مدتی در قبال شرکای افغان مان داریم. ما میلیاردها میلیارد دلار سرمایه گذاری و هزینه کرده ایم و دو ملت افغانستان و آمریکا فداکاری های بسیاری داشته و جان سربازان خود را از دست داده اند.

اسپر اضافه نمود: عقب نشینی در سوریه که انجام گرفته نباید با افغانستان مقایسه شود زیرا وضعیت دو کشور بسیار بسیار با هم فرق دارد.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه به جای دیگری نقل مکان کردند زیرا ممکن بود در معرض حمله احتمالی ترکیه در منطقه قرار بگیرند.

اظهارات اسپر بعد از آن مطرح شد که یک ژنرال ارشد آمریکایی گفته بود، حدود 2000 سرباز آمریکایی طی سال گذشته میلادی از افغانستان عقب نشینی کردند.

در این رابطه شبکه ان بی سی آمریکا نیز گزارش داد، پنتاگون طرحی را برای خروج تمام نیروهایش از افغانستان در صورت صدور فرمان ترامپ در دست دارد.

این شبکه به نقل از منابع خود در وزارت دفاع آمریکا گزارش داد، این طرح در دست آماده سازی است و در صورت دستور ترامپ به طور سریع ظرف هفته های آینده اجرا خواهد شد.

ان بی سی گزارش داد، صدور این فرمان ممکن است همانند فرمان خروج نیروها از سوریه غیرمنتظره باشد.

نیویورک تایمز پیش از این به نقل از ژنرال اسکات میلر که نیروهای آمریکایی و ناتو را در افغانستان هدایت می کند (فرمانده نیروهای حمایت قاطع ناتو) نوشته بود، آمریکا 2000 سرباز خود را طی سال گذشته میلادی از افغانستان بیرون کشیده است.

به نوشته این روزنامه، این اقدام به رغم عدم دستیابی واشنگتن و طالبان به توافق صلح در افغانستان انجام گرفته است.

تصمیم غیرمنتظره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره خروج نیروهای آمریکایی با نقدها نیشداری در آمریکا روبرو شده است زیرا آن را خیانت به کردهای هم پیمان خود در جنگ علیه داعش می دانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 509

به "پنتاگون درباره فرق بین عقب نشینی از سوریه و افغانستان توضیح داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون درباره فرق بین عقب نشینی از سوریه و افغانستان توضیح داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید