چرا فعال سعودی بعد از آزادی از زندان درگذشت؟

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رای الیوم، سازمان بین المللی خبرنگاران بدون مرز اظهار داشت که باید در مورد دلایل مرگ صالح الشیحی فعال و روزنامه نگار سعودی بعد از آزاد شدن از زندان تحقیقات بین المللی مستقل انجام گردد.

چرا فعال سعودی بعد از آزادی از زندان درگذشت؟

این سازمان بین المللی که مقر آن در پاریس است اظهار داشت که شرایط جسمی الشیحی بعد از آزادی ناگهانی وی در 19 می گذشته بسیار وخیم شد به طوری که به بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان منتقل شد.

صالح الشیحی فعال سعودی که در سال 2018 توسط نیروهای امنیتی عربستان بازداشت شد به تازگی بعد از آزادی به علت ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

وی نیمه ماه گذشته میلادی به ویروس کرونا مبتلا شده بود. الشیحی بعد از آنکه در یک برنامه تلویزیونی از فساد موجود در دربار پادشاهی سخن گفت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

فعالان عرب در توئیتر اظهار داشتند که الشیحی از حقوق شهروندان سعودی دفاع نموده و به دنبال بهبود اوضاع آنها و مبارزه با فساد بود به طوری که بسیاری از فعالان، وی را صدای فقرا و حق می خواندند.

آنها مقاله جمال خاشقجی (منتقد سعودی که به دست عوامل ریاض ترور شد) درباره الشیحی و تمجید از وی را باز نشر کردند.

وی از ماه می که از زندان عربستان سعودی آزاد شد به بیمارستان منتقل شد چرا که در زمان بازداشت، در سایه بی توجهی مسئولان سعودی از شرایط جسمی وخیمی رنج می برد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1159

به "چرا فعال سعودی بعد از آزادی از زندان درگذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا فعال سعودی بعد از آزادی از زندان درگذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید