چین به فروش تسلیحات آمریکا به تایوان اعتراض کرد

به گزارش مجله جاودان، پکن- خبرنگاران- سخنگوی وزارت خارجه چین گفت کشورش در پی اعلام آمریکا برای فروش اسلحه به تایوان، رسما یادداشت اعتراضی تسلیم واشنگتن نموده است.

چین به فروش تسلیحات آمریکا به تایوان اعتراض کرد

به گزارش خبرنگاران گنگ شوانگ روز شنبه در پکن به خبرنگاران گفت: از آمریکا می خواهیم هر گونه فروش تسلیحاتی و ارتباط نظامی با تایوان را در هر شکل آن متوقف کند.

تایوان درخواست نموده بود که بیش از 60 فروند جنگنده اف 16 از آمریکا خریداری کند و آن طور که تارنمای چاینا نیوز نوشته است دولت آمریکا هم این درخواست را تصویب نموده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: پکن بشدت و قاطعانه با فروش چنین محموله های تسلیحاتی به تایوان از سوی آمریکا مخالف است و با این روند مقابله می نماید.

وی هشدار داد اقداماتی از این دست کل منطقه تنگه تایوان را به خطر می اندازد و نقض اصل چین واحد محسوب می گردد و به روابط چین و آمریکا لطمه می زند آمریکا باید به تعهداتی که نسبت به منطقه دارد پایبند باشد و بیانیه های مرتبط با اصل یک چین را مراعات کند.

این سخنگو همچنین به گزارش اخیر آمریکا درباره هنگ کنگ و اتهامات این کشور به چین اشاره نمود و گفت که این گزارش مداخله جویی آشکار و گستاخانه واشنگتن در مسایل داخلی چین و هنگ کنگ است.

وی اضافه نمود: آمریکا باید اقدامات و اظهاراتش را درباره هنگ کنگ و اتهام زنی به چین اصلاح کند و بداند که مسایل هنگ کنگ جزو امور داخلی چین محسوب می گردد و کشورهای دیگر حق دخالت در آن را ندارند.

با تور چین همراه باشید

منبع: ایرنا
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 159

به "چین به فروش تسلیحات آمریکا به تایوان اعتراض کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به فروش تسلیحات آمریکا به تایوان اعتراض کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید