گفت وگوی تلفنی روحانی با رئیس جمهور قرقیزستان

به گزارش مجله جاودان، رئیس جمهور با تاکید بر توسعه روابط مالی و تجاری با قرقیزستان، گفت: اتحادیه مالی اوراسیا امروز زمینه بسیار خوبی برای توسعه همکاری های مالی و تجاری دو کشور ایجاد نموده است که می توان در این چارچوب به توسعه و تعمیق همکاری ها اقدام کرد.

گفت وگوی تلفنی روحانی با رئیس جمهور قرقیزستان

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسن روحانی روز سه شنبه در گفت و گوی تلفنی با رئیس جمهور قرقیزستان با اشاره به موفقیت های ایران در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و فراوری تجهیزات مورد احتیاج در این راه توسط شرکت های دانش بنیان، اعلام نمود: بی تردید برای اینکه بتوانیم مردم خود را در برابر این ویروس محافظت کنیم همه کشور ها باید همدیگر را یاری نمایند.

روحانی اضافه کرد: برغم محدودیت ها و فشار های تحمیلی آمریکا علیه ایران، خوشبختانه ما در مبارزه با این ویروس موفقیت های خوبی داشته ایم و همچنین توانستیم به بعضی از کشور های دوست خود از جمله قرقیزستان در مقابله با این بیماری یاری کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های دو کشور، اضافه کرد: برای همکاری های مالی نباید منتظر انتها کرونا باشیم و می توانیم در چارچوب پروتکل های بهداشتی مبادلات تجاری و همکاری های مالی را افزایش دهیم.

روحانی با اشاره به تکمیل پروژه مجموعه ورزشی شهر اوش در قرقیزستان با همکاری مهندسان ایرانی، گفت: برای ارائه خدمات فنی و مهندسی از سوی شرکت های ایرانی به قرقیزستان آمادگی کامل داریم و مهندسان و متخصصان ایرانی در زمینه ساخت نیروگاه و خطوط انتقال نیرو، سد سازی، جاده سازی و پروژه های توسعه تاسیسات برق آماده همکاری هستند.

رئیس جمهور قرقیزستان نیز در این گفت و گوی تلفنی با تاکید بر توسعه و تعمیق روابط با ایران در همه زمینه ها، گفت: قرقیزستان همواره و همواره برای ایران، دوست و برادر خواهد ماند.

سورونبای جنبکف با قدردانی از ایران به خاطر ارائه یاری های بهداشتی و درمانی به قرقیزستان برای مقابله با بیماری کرونا، اضافه کرد: ایران موفقیت های خوبی در زمینه فراوری تجهیزات مقابله با بیماری کرونا داشته است و خوشحالم که می توانیم احتیاج خود را در این زمینه به وسیله ایران تامین کنیم.

رئیس جمهور قرقیزستان با بیان اینکه همه گیری ویروس کرونا تاثیر بسیار زیادی بر اقتصاد کشور ها و اقتصاد جهانی گذاشته، گفت: باید برای توسعه روابط تجاری و مالی و افزایش حجم سرمایه گذاری مشترک کوشش کنیم و همکاری ها در این زمینه را افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1087

به "گفت وگوی تلفنی روحانی با رئیس جمهور قرقیزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی روحانی با رئیس جمهور قرقیزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید