1200 مدرسه روستایی در آذربایجان شرقی تجهیز شد

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران، جعفر پاشایی عصر امروز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی که باحضور استاندار آذربایجان شرقی و مدیرکل آموزش و پرورش استثنائی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار گردید، گفت: در سال تحصیلی جاری 740 هزار دانش آموز و نوآموز در استان در مناطق مختلف مشغول به تحصیل هستند.

1200 مدرسه روستایی در آذربایجان شرقی تجهیز شد

وی با بیان اینکه 8700 مدرسه در استان فعال است، ادامه داد: هم اکنون 41 هزار نفر پرسنل آموزش و پرورش در 39 ناحیه و منطقه استان فعالیت می نمایند.

پاشایی با تاکید بر اینکه میزان باسوادی استان 2.5 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: البته ما کوشش می کنیم با توسعه عدالت آموزشی و تجهیز مدارس این آمار را بیش از اینها افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه 120 عنوان برتر تک رقمی توسط آموزش و پرورش آذربایجانشرقی طی 5 سال گذشته کسب شده است، گفت: حرکت بر مدار عقل گرایی و پرهیز از انفعال و روزمرگی از برنامه های ما در آموزش و پرورش استان است.

اشتغال به تحصیل 902 دانش آموز دارای معلولیت در آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش استثنائی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از اشتغال به تحصیل 902 دانش آموز دارای معلولیت در استان اطلاع داد و گفت: یک هزار و 802 دانش آموز نیز در مراکز LD استان مشغول به تحصیل هستند.

مریم خوشبخت با اشاره به اینکه 3949 مدرسه استثنائی در آذربایجان شرقی فعالیت می نمایند، اضافه کرد: مدارس آموزش و پرورش استثنائی در شهرهای مهربان، ایلخچی، کندوان و کلیبر توسط خیران احداث می گردد.

وی با بیان اینکه توسعه و مناسب سازی فضاهای فیزیکی و آموزشی جزو اولویت های ما است، ادامه داد: موضوع کمبود نیرو و مسائل ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنائی نیز باید حل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 133

به "1200 مدرسه روستایی در آذربایجان شرقی تجهیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1200 مدرسه روستایی در آذربایجان شرقی تجهیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید