استان ایلام دارای تنوع زیستی منحصر به فرد است

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران، سید اسدالله هاشمی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری حفاظت محیط زیست ایلام گفت: ستان ایلام دارای تنوع زیستی منحصر به فرد است و در زیستگاه های استان تاکنون تعداد 39 گونه پستاندار، 195 گونه پرنده، دو گونه دوزیست، 31 گونه ماهی و بیش از 1000گونه گیاهی مستند سازی گردیده است.

استان ایلام دارای تنوع زیستی منحصر به فرد است

وی گفت: برای حفاظت از تنوع زیستی و گونه های گیاهی و جانوری، عملیات گشت و کنترل اکیپ های اجرایی تشدید و به سرعت با متخلفین حوزه شکار و صید برخورد گردد.

هاشمی توضیح داد: مهمترین راه حفاظت از محیط زیست، فرهنگ سازی و توسعه آموزش عموم مردم می باشد که برای ارتقاء فرهنگ زیست محیطی مردم، برنامه های از قبیل یک ساعت با محیط بان در مدرسه، نصب بنرهای آموزشی در نقاط مختلف استان و پخش تیزر از سیمای مرکز ایلام از جمله برنامه های در دست اقدام این اداره کل است.

وی اضافه نمود: جهت جلوگیری از انتشار آلودگی پسماندها به محیط اطراف، حفر ترانشه، حصار کشی، جلوگیری از آتش زدن و دفن بهداشتی باید در این مراکز انجام گیرد.و کار بازیافت برای استان پیگیری گردد.

مدیر کل محیط زیست ایلام توضیح داد: مسئله پسماندها به یکی از دغدغه های مهم مسئولان استان تبدیل گردیده، در همین راستا جهت اجرای مدیریت صحیح پسماندهای شهری و غیره، در دستور کار رؤسای ادارات شهرستان قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 38

به "استان ایلام دارای تنوع زیستی منحصر به فرد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان ایلام دارای تنوع زیستی منحصر به فرد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید