امضای بزرگترین قرارداد خرید LNG چین با قطر

به گزارش مجله جاودان، شرکت پتروچاینا در پی ادامه جنگ تجاری میان چین و آمریکا که آینده واردات از آمریکا را مبهم نموده است، بزرگترین قرارداد تامین LNG را با شرکت قطرگاز برای خرید سالانه 3.4 میلیون تن گاز طبیعی مایع امضا کرد.

امضای بزرگترین قرارداد خرید LNG چین با قطر

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، شرکت دولتی قطرگاز در بیانیه ای اعلام نمود تحت این توافق 22 ساله، قطرگاز LNG را از پروژه قطرگاز 2 که جوینت ونچر میان قطر پترولیوم، اکسون موبیل و توتال است، تامین خواهد نمود.

نخستین محموله اواخر ماه میلادی جاری تحویل داده خواهد شد. طبق آمار بلومبرگ NEF، این قرارداد بزرگترین قرارداد پتروچاینا از نظر حجم سالانه است.

واردات LNG چین در هشت ماه نخست سال جاری 35 درصد رشد نموده و یاری نموده این کشور از ژاپن به عنوان بزرگترین خریدار گاز طبیعی سبقت بگیرد.

این قرارداد در زمانی بسته گردیده که جنگ تجاری دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روابط انرژی میان آمریکا و چین را به چالش کشیده است. مقامات آمریکایی سال گذشته شرکت های چینی را به سرمایه گذاری در پروژه های صادرات جدید دعوت می کردند اما اکنون این کشور آسیایی درصدد است تعرفه تلافی جویانه 25 درصدی را روی صادرات آمریکا اعمال کند. تحولات مذکور سبب گردیده پتروچاینا خرید محموله های آمریکایی را موقتا متوقف نموده و به میزان فزاینده از سایر کشورها خرید کند.

توافق بلندمدت جدید قطر همچنین چین را از نوسانات بازار در زمستان سال جاری مصون نگه می نماید.

توافق قطر اجازه می دهد محموله های LNG به پایانه های دریافت متعدد در چین شامل دالیان، جیانگ سو، تانگ شان و شنزن تحویل داده شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 40

به "امضای بزرگترین قرارداد خرید LNG چین با قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای بزرگترین قرارداد خرید LNG چین با قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید