باکس آفیس در سال 2018 رکورد زد؛ بیشترین سهم در اختیار دیزنی و یونیورسال

به گزارش مجله جاودان، هالیوود و صاحبان استودیوها در سال 2018 موفق شدند رکورد باکس آفیس در گیشه های داخلی ایالات متحده آمریکا را جا به جا نمایند. با ثبت رکورد جدید باکس آفیس، رکورد قبلی که به سال 2016 مربوط بود شکسته شد.

باکس آفیس در سال 2018 رکورد زد؛ بیشترین سهم در اختیار دیزنی و یونیورسال

گرچه کل میزان فروش سال 2018 با در نظر دریافت مجموعه فروش آخرهفته انتهای سال هنوز جمع بندی نشده اما آنالیز ها نشان می دهند که فروش بلیت در گیشه های داخل آمریکا تا انتها سال جاری به 11.8 میلیارد دلار خواهد رسید. این در حالی است که رکورد قبلی به سال 2016 و فروش 11.39 میلیون دلاری تعلق داشت. میزان فروش سال 2018 نسبت به سال قبل هم افزایشی بین 5 تا 7 درصد را تجربه نموده است.

بخشی از دلایل رکوردشکنی باکس آفیس سال جاری به فیلم های پرفروش انتها سال باز می گردد و بخش مهمی از آن هم به آثار ابرقهرمانی که در طول سال اکران شدند.

کمپانی دیزنی این بار هم قدرتمندترین بخش صنعت سینما بوده و در سال 2018 با آثاری چون پلنگ سیاه، انتقام جویان: جنگ ابدیت و شگفت انگیزان 2 موفق شد در گیشه های داخل آمریکا فروشی بیش از 3 میلیارد دلار را پشت سر بگذارد؛ رکورد قبلی دیزنی هم متعلق به سال 2016 بود که سال جاری شکسته شد. در واقع رکوردی که سال جاری دیزنی به ثبت رسانده تا به حال هرگز توسط هیچ توزیع کننده ای به ثبت نرسیده است.

سه فیلم اول باکس آفیس آمریکا فیلم های پلنگ سیاه (700 میلیون دلار)، انتقام جویان: جنگ ابدیت (678.8 میلیون دلار) و شگفت انگیزان 2 (608.6 میلیون دلار) متعلق به شرکت دیزنی و دو فیلم دیگری که رتبه های چهارم و پنجم را اشغال نموده اند دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی (416.8 میلیون دلار) از شرکت یونیورسال و ددپول 2 (318.5 میلیون دلار) از شرکت فاکس قرن بیستم هستند.

با در نظر گفتن این نکته که والت دیزنی برای خرید فاکس قرن بیستم با این شرکت به توافق رسیده و این معامله احتمالا در نیمه اول سال 2019 قطعی می گردد می توان ادعا کرد 4 فیلم از 5 فیلم پرفروش گیشه های آمریکا متعلق به ابرکمپانی والت دیزنی بوده است. دومین استودیوی قدرتمند سال جاری که در ایالات متحده آمریکا با فاصله ای یک میلیارد دلاری نسبت به دیزنی قرار گرفته، استودیوی یونیورسال است. یونیورسال در زمینه فروش دنیای هم موفق عمل نموده و توانسته در سطح دنیا به وسیله فروش بلیت فیلم هایش حدود 7 میلیارد دلار درآمد کسب کند.

یونیورسال سال جاری علاوه بر فراوری فیلم پرفروش دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی، فیلم هایی چون نخستین انسان، هالووین و کتاب سبز را هم فراوری نموده است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 123

به "باکس آفیس در سال 2018 رکورد زد؛ بیشترین سهم در اختیار دیزنی و یونیورسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکس آفیس در سال 2018 رکورد زد؛ بیشترین سهم در اختیار دیزنی و یونیورسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید