حریف امروز ملی پوشان فوتبال ایران را بیشتر بشناسیم، منتخبی از باشگاه های انگلیس، ایتالیا و آمریکا

به گزارش مجله جاودان، تیم ملی فوتبال ونزوئلا در دیداری تدارکاتی باید از ساعت 18:30 امشب (دوشنبه) به مصاف ایران برود.

حریف امروز ملی پوشان فوتبال ایران را بیشتر بشناسیم، منتخبی از باشگاه های انگلیس، ایتالیا و آمریکا

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی خبرنگاران، تیم ملی فوتبال ایران باید در دومین دیدار دوستانه خود در اردوی آبان ماه 1397 در دوحه قطر به مصاف تیم ونزوئلا برود. این تیم با راهنمایی رفائل دودامل در رده بندی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در رده 29 قرار گرفته است و در بازی دوستانه قبلی خود مقابل ژاپن به تساوی یک بر یک رسید. این تیم تاکنون در جام های جهانی شرکت نکرده و بهترین رتبه اش در کوپا آمه ریکا هم در سال 2011 است که مقام چهارم را بدست آورد.

یوزهای کشورمان (لقب تیم ملی فوتبال ایران) پیش از این با ونزوئلا دیدار کردند که تیم کشورمان با تک گل علیرضا جهانبخش (به دلیل مصدومیت به اردوی تیم ملی فوتبال برای دیدار با ترینیداد و توباگو و نزوئلا دعوت نشد) به پیروزی رسید. ونزوئلا برای دیدار با ایران 3 بازیکن موثر خود به نام های خوانپی آنور(هافبک مالاگا اسپانیا) میکل ویلانوئوا (مدافع رئوس اسپانیا) و سرجیو کوردووا (مهاجم آگسبورگ آلمان) را در اختیار ندارد اما ستارگانی همچون روبرتو روسالس (اسپانیول اسپانیا)، توماس ریتکون (تورینو ایتالیا)، سالمون راندون (نیوکاسل انگلیس) و داروین ماچیس (اودینزه ایتالیا) اشاره نمود.

البته در فهرست ونزوئلایی ها 20 لژیونر حضور دارند و در صدد هستند تا شکست آبان ماه 1396 را جبران نمایند.

برای دیدار با ایران، رفائل رومو از ویربیک بلژیک در درون دروازه قرار می گیرد. گلر 28 ساله که 11 بازی ملی دارد، سابقه بازی در تیم های اودینزه، واتفورد، آپوئل و ... دارد و از سال 2009 در تیم ونزوئلا توپ می زند.

در خط دفاعی تیم آمریکای جنوبی، روبرتو روسالس (اسپانیول اسپانیا) ، جان چانسلور (آنژی روسیه)، ناهوئل فرارسی (پرالادا اسپانیا) ، لوئیس ماگو (کارابودو ونزوئلا) حضور دارند که از میان آنها 3 نفر لژیونر هستند. بیشترین سابقه بازی در میان آنها را روسالس دارد و تنها گلزن این خط دفاعی هم ماگو است که تنها گل ملی خود را مقابل امارات به ثمر رساند.

خط هافبک و پرستاره تیم دودامل را جونیو مورنو (دی سی یونایتد آمریکا)، توماس رینسون (تورینو ایتالیا)، یانگل هررا (نیویورک سیتی آمریکا)، جان موریلو (توندلا پرتغال) تشکیل داده اند و همگی لژیونر هستند. رینکون با 90 بازی ملی، کاپیتان تیم ونزوئلا محسوب می گردد و محبوبیت زیادی نزد مردم کشورش دارد اما تنها یک گل ملی به ثمر رسانده که مربوط به بازی دوستانه قبلی مقابل ژاپن بوده است.

موریلو17 بازی ملی و 2 گل، مورنو 9 بازی ملی و یک گل، هررا و 7 بازی و یک گل کارنامه خط هافبک حریف تیم ملی ایران است.

در خط حمله هم رفائل دودامل از ترکیب زوج جوان و با تجربه استفاده می نماید. در ترکیب احتمالی تیم ملی ونزوئلا، سالمون راندون از نیوکاسل انگلیس و داروین ماچیس از اودینزه ایتالیا حضور دارند. راندون 29 ساله سابقه بازی در تیم های لاس پالماس، مالاگا، روبین کازان و وست برومویچ را دارد و از سال 2008 در تیم ملی کشورش بازی می نماید. راندون در سال 2018 دو بازی برای ونزوئلا انجام داده و موفق به زدن 2 گل شده است و حالا در صدد است تا با دبل مقابل ایران، به بهترین گلزن تاریخ فوتبال کشورش تبدیل گردد و تاریخ سازی کند.

از سویی دیگر، ماچیس 25 ساله قرار گرفته است. مهاجم 170 سانتی متری باشگاه اودینزه که تنها یک گل ملی در کارنامه دارد و آن را هم مقابل کلمبیا به ثمر رسانده است. داروین سابقه حضور در لالیگا اسپانیا و باشگاه هایی همچون گرانادا، هوئسکا و لگانس را دارد و ابتدای سال 2018 به اودینزه پیوست.

دیدار تیم ملی ایران و ونزوئلا از ساعت 18:30 امروز سه شنبه 29 آبان در استادیوم حمد بن خلیفه دوحه شروع می گردد.

تمرینات اختصاصی دو ملی پوش / شوخی بازیکنان با نامزد بهترین بازیکن سال آسیا

بیرانوند نامزد بازیکن سال فوتبال آسیا شد+ عکس

کی روش: در جام جهانی برای حفظ اعتبارمان بازی کردیم/ در جام ملت های آسیا آمده ایم تا قهرمان شویم

بیانیه کمیته رسانه ای فدراسیون فوتبال درباره حواشی اخیر تیم ملی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 98

به "حریف امروز ملی پوشان فوتبال ایران را بیشتر بشناسیم، منتخبی از باشگاه های انگلیس، ایتالیا و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریف امروز ملی پوشان فوتبال ایران را بیشتر بشناسیم، منتخبی از باشگاه های انگلیس، ایتالیا و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید