دولت و وزارت صنعت حمایتی عمل نمایند

به گزارش مجله جاودان، به گفته یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، اگر وزیر جدید صمت به عنوان متولی صنعت و دولت به عنوان حاکمیت نخواهند حمایتی عمل نمایند، بخش صنعت با مشکل روبرو خواهد شد.

دولت و وزارت صنعت حمایتی عمل نمایند

احمد کیمیایی اسدی - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران- در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: باید یاری به تقویت صنعت از اولویت های کاری وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت باشد چرا که در حال حاضر بخشی از صنعت دچار رکود شده که اگر دامنه اش فراگیر گردد، تا سرانجام سال جاری همین شغل ها و سطح اشتغالی که در حال حاضر وجود دارد نیز، دچار ابهامات شده و میزان بیکاری در کشور افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: لذا وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت بایستی با تمام قوا نه تنها در تهران بلکه در استان ها نیز سرکشی های خود را به شخصه انجام دهد تا با مسائل صنایع گوناگون آشنا گردد و هر چه سریع تر درصدد برطرف آن ها برآید.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این که صنایع مسائل متفاوتی از جمله مشکل نقدینگی ، مشکل قطعات برای واردات و غیره دارند، اظهار کرد: وزیر جدید باید در جهت برطرف این مسائل، گام های موثری بردارد آن هم در زمانی که فشارهای خارجی هم به صنعت وارد می گردد. اگر وزیر صمت به عنوان متولی صنعت و دولت به عنوان حاکمیت نخواهند حمایتی عمل نمایند، بخش صنعت با وضعیت بدی روبرو خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم چشم انداز مطلوبی را در ذهن پرورش دهیم، به زمان بندی های بلندمدت نیاز است. همچنین در سه زمینه برنامه ریزی های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت باید وزیر جدید برنامه ریزی هایی داشته باشد. به ویژه در زمان بندی های کوتاه مدت باید یک برنامه حمایتی منسجم برای صنایع در نظر گرفته گردد.

او تاکید نمود: در چنین شرایطی باید راهکار های کوتاه مدت برای صنایعی که وارد بحران و خطرات جدی شده اند در نظر بگیریم و نباید به ایده آل ها فکر کنیم.

به گفته این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، شنیده شده که وزیر جدید صمت به استان های مختلفی طی مدت اخیر سفر و با صنایع مختلف صحبت نموده است. باید قبول کرد که در این شرایط کار برای وزیر صمت سخت است اما با توجه به این که وی از ابتدا چند دوره نماینده مجلس و همچنین قائم مقام وزیر صنعت بوده است، فردی ناآشنا با وضعیت نیست. بنابراین امیدواریم تیمی هم که ایشان را همراهی می نماید همچون خودشان مجرب و با تجربه بوده و بتوان وضعیت فعلی را بهبود داد.

به گزارش خبرنگاران، چندی پیش رضا رحمانی در جریان آنالیز صلاحیت وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با کسب 203 رای موافق از مجموع 265 رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 88

به "دولت و وزارت صنعت حمایتی عمل نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت و وزارت صنعت حمایتی عمل نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید