رئیس شورای شهر تهران بیان کرد؛ 3 نقش اساسی پژوهش در مدیریت شهری

به گزارش مجله جاودان، هاشمی گفت: حمایت عملی از پژوهشگران، کاربردی کردن پژوهش ها و توجه به نتایج پژوهش 3 احتیاج جدی در مدیریت شهری است.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد؛ 3 نقش اساسی پژوهش در مدیریت شهری

به گزارش خبرنگار ، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در شروع صد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با تبریک فرا رسیدن میلاد امام حسن عسگری (ع) گفت: ایشان در حالی که از 3 طرف تحت فشار بود و در یک پادگان نظامی به سر می برد 7 سال عهده دار امامت شیعیان بود.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه حکومت وقت و شیعیان تندرو روش اعتدالی و مبتنی بر تفکر و آگاهی بخشی امام را مورد حمله قرار می دادند، اظهار کرد: حکومت از ارتباط مردم با امام حسن عسگری (ع) نگران بود و از همین جهت ارتباط مردم با ایشان را محدود می کرد.

هاشمی با بیان اینکه امام حسن عسگری در طول امامت خود جامعه شیعه را آماده دوران غیبت کرد و به همین منظور شبکه وکلای شیعه و سیستم ارتباطات امن را ایجاد کرد، گفت: درس امام حسن عسگری (ع) برای شیعیان حفظ میانه روی و اعتدال در باور ها است که امیدواریم سرلوحه عملکرد ما قرار گیرد.

وی در ادامه گریزی هم به روز پژوهش زد و گفت: یکی از مسائل کشور های در حال توسعه کم توجهی به پژوهش و تحقیق قبل از هر اقدام عملی است.

هاشمی اضافه کرد: حمایت عملی از پژوهشگران، کاربردی کردن پژوهش ها و توجه به نتایج پژوهش در تصمیم گیری 3 احتیاج جدی مدیریت شهری است که باید به صورت توأمان و نه جزیره ای در مدیریت شهری به آن توجه کرد.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه برنامه ریزی و تصمیم گیری های دراز مدت و راهبردی از مهم ترین موضوعاتی است که در پژوهش باید به آن توجه کرد گفت: در روز های اخیر با ارسال نسخه ویرایش شده برنامه سوم توسعه تهران کمیسیون های تخصصی شورا باید با رویکردی علمی و پژوهشی و نه سیاسی این برنامه را آنالیز و در سطح یک برنامه قابل اجرا تصویب نمایند.

وی در ادامه به تأخیر در ارسال برنامه سوم اشاره نمود و گفت: من از تیمی که برنامه دوم توسعه شهری را تضمین نموده اند تشکر می کنم، زیرا که این برنامه یکی از علمی ترین برنامه های مدیریت شهری بوده و وزارت کشور چارچوب و روش این برنامه را به عنوان الگوی برنامه ریزی شهری به سراسر کشور ابلاغ کرد و امیدوارم برنامه سوم هم با استفاده از نقاط قوت برنامه دوم گامی رو به جلو باشد.

هاشمی اعلام نمود: در انتظار هستیم که سایر اسناد برنامه که شامل چشم انداز، استراتژی، اهداف، منابع و مصارف به زودی در اختیار شورا قرار گیرد تا امکان آنالیز برنامه ایجاد گردد.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه جهت حفظ انسجام و هم افزایی سیاست ها بودجه های سالانه و سایر مصوبات شورا احتیاج به برنامه راهبردی مدیریت شهری داریم گفت: باید مکانیزم ایجاد انعطاف و تطبیق نیز به شیوه ای کارآمد در برنامه سوم دیده گردد.

هاشمی اعلام نمود: برای سرعت بخشیدن به آنالیز و آماده سازی برنامه سوم و جبران تأخیراتی که به دلیل تغییرات مکرر در مدیریت شهری ایجاد شده ستاد تدوین برنامه با مشارکت معاونت برنامه ریزی شهرداری و همچنین کمیسیون های شورا باید تشکیل گردد تا با فعالیت فشرده تا بهمن ماه برنامه سوم را نهایی و به صحن شورا دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 118

به "رئیس شورای شهر تهران بیان کرد؛ 3 نقش اساسی پژوهش در مدیریت شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس شورای شهر تهران بیان کرد؛ 3 نقش اساسی پژوهش در مدیریت شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید