سهم 29درصدی کمیته امداد از اشتغال استان

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران، محمد کلامی عصر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه استان گفت: در زمانی که بنده کمیته امداد استان را تحویل گرفتم، سهم یاری های مردمی در اعتبار کمیته امداد 27درصد بود که حالا این رقم به 46درصد رسیده است.

سهم 29درصدی کمیته امداد از اشتغال استان

وی درباره عملکرد کمیته امداد استان در سال گذشته شرح داد: در موضوع ایتام رتبه 27کشور را داشتیم ولی اکنون در سایه اعتماد مردم توانسته ایم به رتبه اول در این حوزه دست یابیم. همچنین میزان صدقات از 10میلیاردتومان به 12میلیاردتومان ارتقا یافته است.

کلامی توضیح داد: ایجاد تنوع شغلی برای مددجویان کمیته امداد از دیگر روینمودهای ماست و در همین راستا اکنون 175تنوع شغلی داریم که این رقم در سال 95، 49 بود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، آذربایجان شرقی را پنجمین استان سالمند کشور دانست و تاکید نمود: در همین راستا کمیته امداد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، در دو رشته آموزش پرستاری و نسخه خوانی دوره هایی برگزار نموده و اشتغال هایی در این حوزه برای مددجویانش ایجاد نموده است.

وی یادآور شد: سهم استان ما برای اشتغال زایی در سال گذشته 28هزار نفر بود که کمیته امداد به تنهایی 8هزار شغل ایجاد کرد و خوشبختانه توانستیم عنوان استان برتر را در امر کاریابی کسب کنیم.

به گفته مدیر کل کمیته امداد استان در سال گذشته 4400 خانواده خودکفا و از چتر حمایتی کمیته امداد خارج گردیده اند.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی همچنین از ایجاد اداره بانوان در کمیته امداد استان اطلاع داد و گفت: پرونده بانوان مددجو به این اداره منتقل می گردد و پرسنل امداد نیز از بین همکاران خانم انتخاب می گردد.

مدیر کل کمیته امداد استان تعداد دانش آموزان تحت پوشش این نهاد را 12 هزار و 745 نفر خاطرنشان کرد و گفت: این آمار برای دانشجویان تحت پوشش 1111 می باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 33

به "سهم 29درصدی کمیته امداد از اشتغال استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 29درصدی کمیته امداد از اشتغال استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید