طوفان همچنان در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد

به گزارش مجله جاودان، علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی تا اواسط وقت شنبه وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و در نقاط مستعد طوفان گردوخاک در شمال استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

طوفان همچنان در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد

وی با اشاره به اینکه این شرایط سبب کاهش شدید دید و کاهش کیفیت هوا در شمال استان سیستان و بلوچستان می گردد، گفت: همچنین طی این مدت غلظت ذرات معلق در هوا نسبت به روزهای عادی به صورت قابل توجه ای افزایش خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به این شرایط طی این مدت، شدت وزش باد و خیزش گرد و خاک در جاده های مواصلاتی زابل-نهبندان، زاهدان-نهبندان و زاهدان-زابل سبب کاهش شدید دید می گردد و احتمال اختلال در حوزه حمل و نقل هوایی در شهرهای شمالی استان نیز وجود دارد.

وی گفت: همچنین طی این مدت وزش باد با شدت کمتر موجب بروز پدیده گرد و غبار گسترده در زاهدان و سایر نواحی مرکزی، مرز شرقی و نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان و به تبع آن موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید دراین مناطق می گردد.

ملاشاهی با اشاره به اینکه از بعد از ظهر فردا از شدت وزش باد در شهرهای شمالی استان کاسته می گردد، توضیح داد: اما همچنان صبح ها در این نواحی وزش باد متوسط تا نسبتا شدید در برخی نقاط موجب بروز پدیده گردو خاک می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 44

به "طوفان همچنان در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان همچنان در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید