عملیات استحکام بخشی در ورودی غار گلستان نیر انجام می گردد

به گزارش مجله جاودان، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر از انجام عملیات استحکام بخشی در ورودی غار گلستان واقع در این شهرستان اطلاع داد.

عملیات استحکام بخشی در ورودی غار گلستان نیر انجام می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، ایرج سپیدکار رئیس اداره میراث فرهنگی نیر، امروز شنبه 20 مرداد 97 با اعلام این خبر توضیح داد: غار تاریخی گلستان در روستای گلستان واقع گردیده که در 10 کیلومتری شهر نیر قرار گرفته است.

او افزود: غار تاریخی گلستان یک غار نظامی زیر زمینی است که در دل تپه خاکی به نام قروقچی کنده گردیده و در احداث آن از فنون خاصی استفاده گردیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر ادامه داد: مدخل ورودی غار باریک و تنها برای عبور یک نفر ایجاد گردیده که به فضای بزرگی با دالان های باریک متصل به اتاق های دیگر در طبقات بالا و پایین متصل است.

به گفته سپیدکار این احتمال وجود دارد که این اثر تاریخی از متعلقات یک قلعه تاریخی است و در هنگام یورش دشمن مورد استفاده قرار می گرفته است.

او تاکید نمود: مطالعه و کاوش این اثر با هدف مطالعه هر چه بیشتر راه های ارتباطی، ورودی ها و انتهای غار ادامه دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر با اشاره به ثبت منطقه نمونه گردشگری گلستان در سال 88 به ثبت رسیده اضافه نمود: غار تاریخی گلستان نیز در سال 87 به عنوان اثر ملی به ثبت رسیده است.

منبع: chtn.ir
انتشار: 28 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1

به "عملیات استحکام بخشی در ورودی غار گلستان نیر انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات استحکام بخشی در ورودی غار گلستان نیر انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید