لزوم چکاب قند خون افراد بالای30سال، عوامل خطر بروز دیابت

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران، فرزانه شکیبافر در ارتباط با راه اندازی دهکده دیابت گفت: به مناسبت روز جهانی دیابت و ارتقاء اطلاع رسانی جهت پیشگیری از این بیماری دهکده دیابت به مدت سه روز از 23 تا 25 آبان ماه در پارک ملت راه اندازی می گردد و پیش بینی می گردد بیش از 3 هزار نفر در این برنامه حضور یافته و از چکاپ رایگان قندخون خود بهره مند شوند.

لزوم چکاب قند خون افراد بالای30سال، عوامل خطر بروز دیابت

وی اضافه کرد: دیابت دارای سه نوع یک، 2 و حاملگی است که 90 درصد افراد مبتلا دیابت نوع 2 را داشته که به میزان بسیار زیادی قابل پیشگیری است و ارتباط مستقیمی با چاقی، اضافه وزن و عدم چکاپ به موقع دارد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: افراد 30 به بالا باید سالانه چکاپ قندخون را انجام دهند تا بتوانند اقدامات پیشگیرانه را به موقع در خود مدنظر قرار دهند.

وی مطرح نمود: چاقی ،اضافه وزن، سابقه ابتلا به دیابت حاملگی، چربی و فشارخون بالا، سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت، عدم فعالیت بدنی، از جمله عوامل خطر در بروز ابتلا به دیابت هستند و از آنجایی که مهمترین علامت ابتلا به دیابت بی علامتی است چکاپ این بیماری از سن 30 سال به بالا ضرورت دارد.

شکیبافر اظهار داشت: پرنوشی و پُر ادراری همیشه از علائم اولیه دیابت نیستند و متأسفانه زمانی فرد متوجه بیماری می گردد که سال ها از آن گذشته است به طور مثال برای جراحی قلب مراجعه نموده و تعیین شده گرفتار دیابت است.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه دیابت سبب اختلال در دستگاه های مختلف بدن از جمله چشم، قلب و کلیه می گردد و خدمات جبران ناپذیری را به همراه دارد، گفت: با آموزش صحیح مردم می توان به مقدار زیادی آمار ابتلا به دیابت را کاهش داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 94

به "لزوم چکاب قند خون افراد بالای30سال، عوامل خطر بروز دیابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم چکاب قند خون افراد بالای30سال، عوامل خطر بروز دیابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید