گیلان در آستانه برخورداری از منحصر بفردترین روش تامین آب شرب در دنیا

به گزارش مجله جاودان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: به زودی گیلان اولین استانی در جهان خواهد بود که 90 درصد آب شرب خود را از آب های سطحی و آبهای پشت سد تأمین خواهد نمود.

گیلان در آستانه برخورداری از منحصر بفردترین روش تامین آب شرب در دنیا

به گزارش خبرنگاران، کاظم لطفی در جلسه شرکت آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه با سدهای پلرود با 60 درصد، شفارود 40 درصد و دیورش با 20 درصد در دست اجرا است و تا سرانجام سال 97 ده سد لاستیکی آبگیری و بهره برداری خواهد شد،گفت: امیدواریم تا سرانجام سال 99 تمامی سده ها آبگیری و مورد بهربرداری قرار گیرند.

وی اضافه کرد: اولین سدی که به صورت فاینانس خارجی در حال اجرا است، سد شفارود است و اولین سدی که از فاینانس داخلی استفاده گردیده سد لاسک خواهد بود که البته آخرین سد بزرگ ما خواهد بود.

لطفی گفت: با انجام تمام این پروژها استان گیلان اولین استانی در کشور و حتی جهان خواهد بود، که 90 درصد آب شرب خود را از آب های سطحی و آبهای پشت سد تأمین خواهد نمود.

وی اضافه کرد:13 سد جدای از سدهای لاستیکی در دست مطالعه است تا بتوانیم این منابع آبی که خدادای است و با هیچ استان دیگر مشترک نیست و از مواهب الهی است که از بالادست در استان سرچشمه گرفته و به دریای خزر می ریزد

لطفی گفت: در تمامی مطالعات و پروژه های در دست اقدام حق آبه دریای خزر و تالاب انزلی دیده گردیده و مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی توضیح داد:اگر تمام رودخانه هایی که به دریا می ریزند و آب شیرین را به آب شور تبدیل می نمایند، را مدیریت کنیم 1 میلیارد و 900 میلیون مترمکعب آب شیرین خواهیم داشت که دیگر هیچ نگرانی بابت آب شرب، آب کشاورزی و آب مورد احتیاج برای تالاب نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 31

به "گیلان در آستانه برخورداری از منحصر بفردترین روش تامین آب شرب در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیلان در آستانه برخورداری از منحصر بفردترین روش تامین آب شرب در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید