شروع بازسازی مسجد جوادالائمه خلیل آباد

به گزارش مجله جاودان، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد از شروع عملیات مرمتی در مسجد قلعه (مسجد جوادالائمه) اطلاع داد.

شروع بازسازی مسجد جوادالائمه خلیل آباد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمد جواد بلبلی امروز دوشنبه 19 خرداد ماه 1399 در حاشیه بازدید فرماندار خلیل آباد از عملیات بازسازیی مسجد قلعه، گفت: این مسجد یکی از قدیمی ترین مساجد تاریخی خلیل آباد معروف به مسجد قلعه است که در اثر بارش های فصل بهار متاسفانه قسمتی از سقف مسجد ریزش کرد.

او ادامه داد: عملیات بازسازی با همت هیئت امنای مسجد و مشارکت اداره شهرستان شروع شده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد گفت: مسجد جوادالائمه (ع) مربوط به دوره قاجار و دارای 130 سال قدمت است، البته هنوز در فهرست آثار ملی ایران به ثبت نرسیده است.

او با بیان این که در این شهرستان 11 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، گفت: بناهای تاریخی شناسنامه و هویت شهرستان محسوب می شوند و با توجه به محدودیت های اقتصادی اداره شهرستان، باید از ظرفیت خیران و دوستداران میراث فرهنگی استفاده کنیم.

ابراهیم قاسم پور فرماندار خلیل آباد در بازدید از فرایند بازسازی این بنا با بیان اینکه چهار مورد از اماکن تاریخی سطح شهرستان احتیاج به بازسازی اضطراری دارد، اضافه نمود: بازسازی مسجد جوادالائمه (ع) در برآورد اولیه 150 میلیون ریال است که برای این کار حدود 3هزار آجر سنتی تأمین شده است.

شهرستان خلیل آباد در 235 کیلومتری مشهد، مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1014

به "شروع بازسازی مسجد جوادالائمه خلیل آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بازسازی مسجد جوادالائمه خلیل آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید