اپل دیگر آیفون هایی که گمشده یا دزدی اعلام شده بودند را تعمیر نخواهد کرد

به گزارش مجله جاودان، اپل همواره سیاست هایی را برای ارائه خدمات به دیوایس های گمشده یا دزدیده شده اعمال نموده که این سیاست ها تنها در صورت فعال بودن قابلیت Find My عملی خواهند شد. اکنون اما این شرکت بزرگ فناوری دیگر آیفون های مشکوک به دزدی و یا گمشده و ثبت شده در پایگاه داده سازمان جهانی GSMA را تعمیر نخواهد کرد.

اپل دیگر آیفون هایی که گمشده یا دزدی اعلام شده بودند را تعمیر نخواهد کرد

با توجه به پیامی که به کارکنان فروشگاه اپل و ارائه دهندگان مجاز خدمات این شرکت فرستاده شد، این شرکت اکنون از پایگاه داده رجیستری GSMA استفاده خواهد نمود تا آنالیز کند که گوشی هایی که برای تعمیر در اختیار آن ها قرار می گیرد ثبت شده هستند یا نه و سپس به تعمیر آن ها خواهند پرداخت. اگر این پایگاه داده رجیستری، این گوشی ها را به عنوان گوشی های دزدی و یا گمشده گزارش دهد، نمایندگان اپل اجازه تعمیر این گوشی ها را نخواهند داشت.

برای کسانی که نمی دانند باید بگوییم که پایگاه داده رجیستری GSMA، یک پایگاه داده جهانی است که به کاربران این اجازه را می دهد تا هر گونه اتفاق نظیر سرقت، دزدیده شدن و کلاه برداری در خرید و فروش گوشی های هوشمند را در این سامانه ثبت نمایند. با استفاده از کد IMEI گوشی های هوشمند، کلیه شرکت های سازنده با مراجعه به این پایگاه داده می توانند هر یک از موارد مذکور را برای گوشی های کاربرانشان آنالیز نمایند.

هدف غول فناوری آمریکایی از اعمال این سیاست تازه آن است که گوشی های سرقت شده و یا گمشده کاربران با گوشی های تازه جایگزین نشوند. اگر حتی قابلیت Find My نیز برای این گوشی ها فعال باشد، فرقی نمی کند. به این علت که این شرکت اجازه سرویس دهی به گوشی های هوشمند قفل شده را نمی دهد. شایان ذکر است که در برخی موارد اگر شما به دلایلی دسترسی به شناسه اپل ندارید، اپل ممکن است فاکتور دستگاه شما را به عنوان مدرک خرید برای تعمیر یا جایگزینی گوشی هوشمند شما بپذیرد.

جدا از این مقوله، تازهترین خبرها حاکی از آن هستند که اپل میخواهد برای فروش آیفون ها و سایر محصولات سخت افزاری خود اشتراک ماهیانه در نظر بگیرد تا کاربر مجبور نباشد کل پول گوشی را یک جا پرداخت کند. طبق گزارش منتشر شده از سوی وب سایت بلومبرگ که وب سایت معتبری هم به شمار میرود، اپل می خواهد به جای اینکه یک جا گوشی هایش را به فروش برساند، برای آن ها اشتراک ماهیانه در نظر بگیرد.

اگر در کشوری زندگی می کنید که اپل در آن جا فروشگاه رسمی دارد باید بدانید این برنامه با خرید اقساطی آیفون که به مدت 24 ماه قسط بندی می گردد فرق دارد. در آن شرایط گوشی بعد از 24 ماه مال شما می شد اما در این حالت تازه گوشی هیچوقت مال شما نخواهد بود مگر اینکه هر ماه، مالکیت خود را بر آن شارژ کنید. بعلاوه در حالت قسطی امکان تعویض آیفون با مدل تازه فقط بعد از یک سال فراهم می گردد اما در این حالت هر زمان که بخواهید می توانید آیفون خود را تغییر دهید. باید دید کاربران نسبت به این سیاست های تازه شرکت اپل چه واکنشی نشان خواهند داد.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2075

به "اپل دیگر آیفون هایی که گمشده یا دزدی اعلام شده بودند را تعمیر نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل دیگر آیفون هایی که گمشده یا دزدی اعلام شده بودند را تعمیر نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید