بازسازی و نصب نرده ها و درهای چوبی در مجموعه جهانی باغ تاریخی فین

به گزارش مجله جاودان، سرپرست مجموعه جهانی باغ تاریخی فین از بازسازی و نصب نرده ها و درهای چوبی مجموعه جهانی باغ تاریخی فین اطلاع داد.

بازسازی و نصب نرده ها و درهای چوبی در مجموعه جهانی باغ تاریخی فین

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان؛ سمیه فرهادی سرپرست مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان صبح امروز یکشنبه 11 شهریور 97 گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 125میلیون تومان و از محل اعتبارات ملی انجام شد.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به فضاهای متعدد و وسعت زیاد باغ تاریخی فین و اینکه هر کدام از این فضاها دارای در و پنجره های زیبایی هستند و در طول سالیان متمادی آسیب دیده بودند یا درهای آهنی به برخی از فضاها الحاق شده بود، توجه به این امر ضروری به نظر می رسید.

سرپرست مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان ادامه داد: بازسازی و نصب نرده های چوبی با گره های هندسی اطراف موزه ملی با متراژ 60 متر، بازسازی و نصب درهای چوبی سنتی و حذف درهای آهنی الحاقی و تبدیل آن به درهای چوبی سنتی، تعویض در آهنی ورودی فرعی باغ فین با در چوبی سنتی و روغن کاری درها و پنجره های چوبی موجود، از اقدامات این پروژه مرمتی است.

باغ تاریخی فین کاشان پانزدهم آذر 1314 با شماره 238 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

سابقه و قدمت باغ فین به دوره صفویه باز می شود، ناصرالدین شاه در سال 1852 میلادی صدراعظم خود امیرکبیر را در حمام فین کاشان به قتل رساند.

مجموعه باغ تاریخی فین در استان اصفهان و در جنوب کاشان در مجاورت چشمه سلیمانیه به مساحت 23 هزار و 700 متر مربع واقع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 288

به "بازسازی و نصب نرده ها و درهای چوبی در مجموعه جهانی باغ تاریخی فین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و نصب نرده ها و درهای چوبی در مجموعه جهانی باغ تاریخی فین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید