دانشگاه پیغام نور و ارمنستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش مجله جاودان، دانشگاه پیغام نور و دانشگاه اروپایی ارمنستان امروز در سازمان مرکزی دانشگاه پیغام نور تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

دانشگاه پیغام نور و ارمنستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدرضا زمانی، رئیس دانشگاه پیغام نور در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: دانشگاه پیغام نور آمادگی دارد فرایند تحصیل آن دسته از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه اروپایی ارمنستان که ملزم به گذراندن دروس عمومی کشور ایران هستند را با فراهم کردن امکان اخذ این دروس در دانشگاه پیغام نور، تکمیل کند.

محمدرضا زمانی اضافه کرد: دانشگاه پیغام نور پس از امضای تفاهم نامه، مراحل اجرایی آن را شروع خواهد نمود و بسیار خوشحالیم که این دانشگاه با دانشگاهی از کشور همسایه که دارای پیغام صلح است، فعالیت علمی جدیدی را شروع می نماید.

وی ضمن اعلام مزایای تحصیل در دانشگاه پیغام نور اظهار کرد: دانشگاه پیغام نور بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور ایران با نزدیک به 500 هزار دانشجو در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، 4 هزار عضو علمی تمام وقت و 43 نمایندگی در کشور های خارجی فعالیت می نماید.

وی وجود زیرساخت قوی الکترونیکی در دانشگاه پیغام نور را یکی از ویژگی های خاص این دانشگاه دانست و توضیح داد: بیشتر دروس در دانشگاه پیغام نور به صورت مشترک به وسیله سیستم آنلاین و آفلاین آموزش داده می گردد و در کنار آن محتوای دروس نیز به صورت دیجیتال فراوری و در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت. این دانشگاه آمادگی لازم رات برای همکاری مشترک با دانشگاه اروپایی ارمنستان و تبادل استاد و دانشجو دارد.

هقینه بیشاریان رئیس دانشگاه اروپایی ارمنستان نیز با عنوان اینکه این دانشگاه 19 سال در کشور ارمنستان در حال فعالیت است، اظهار کرد: دانشگاه اروپایی ارمنستان با همکاری مشترک 4 دانشگاه از کشور های ایتالیا، فرانسه، اتریش و آلمان با 1700 دانشجو و 4 شعبه در شهر های بزرگ ارمنستان در حال فعالیت است.

وی از برنامه این دانشگاه برای فعال سازی رشته ایران شناسی در یکی از شعبه های هم مرز با کشور ایران اطلاع داد و گفت: دانشگاه اروپایی ارمنستان دارای 300 دانشجوی خارجی است که از این تعداد 200 دانشجو ایرانی هستند.

بیشاریان با اشاره به سابقه دوستی دو کشور ایران و ارمنستان، همکاری با دانشگاه های کشور ایران را اتفاقی مبارک مطرح کرد و اضافه کرد: دانشجویی که در دانشگاه اروپایی ارمنستان تحصیل می نماید، فارغ از اینکه از کدام کشور آمده، برای کشور ارمنستان به عنوان یک دانشجو قابل احترام است و تمام کوشش ما این است که دانشجو با بیشترین بار علمی به کشور خود بازگردد.

رئیس دانشگاه اروپایی ارمنستان مهم ترین مشکل دانشجویان ایرانی را الزام برای گذراندن تعدادی دروس عمومی برای اخذ مدرک دانست؛ و تاکید نمود: امیدوار هستیم با همکاری و حمایت دانشگاه پیغام نور این مشکل دانشجویان نیز مرتفع گردد.

وی درخصوص آموزش زبان فارسی در کشور ارمنستان نیز اظهار داشت: دانشگاه اروپایی ارمنستان در فاز دوم این تفاهم نامه، بستر های برگزاری دوره های آموزشی زبان فارسی را فراهم خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 782

به "دانشگاه پیغام نور و ارمنستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه پیغام نور و ارمنستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید