دریبل بات؛ لیونل مسی دنیای ربات های فوتبالیست!

به گزارش مجله جاودان، پژوهشگران آزمایشگاه هوش مصنوعی ایمپراببل ام آی تی این سامانه رباتیک را طراحی نموده اند که می تواند پا به توپ از سطوح مختلف عبور کند.

دریبل بات؛ لیونل مسی دنیای ربات های فوتبالیست!

خبرنگاران - موسسه فناوری ماساچوست (ام آی تی) پس از معرفی ربات مینی چیتا، به تازگی از ربات چهارپای جدیدی به نام دریبل بات (DribbleBot) رونمایی نموده است که یک ربات فوتبالیست محسوب می گردد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

دریبلبات؛ ربات فوتبالیست

پژوهشگران آزمایشگاه هوش مصنوعی ایمپراببل ام آی تی این سامانه رباتیک را طراحی نموده اند که می تواند پا به توپ از سطوح مختلف عبور کند.

بعلاوه زمانی که یک انسان در نزدیکی ربات پا به توپ است، دریبل بات می تواند حرکت توپ را ردیابی نموده و حتی کنترل آن را بر عهده بگیرد.

به گفته پولکیت آگراوال، استاد ام آی تی و مدیر آزمایشگاه هوش مصنوعی ایمپراببل، بیشتر ربات هایی که امروز می بینیم دارای چرخ هستند. اما تصور کنید که با یک سناریو فاجعه بار مانند سیل یا زلزله روبرو باشیم و قصد استفاده از ربات ها برای یاری به انسان ها در فرایند جستجو و نجات را داشته باشیم. ما نیازمند ماشین هایی با توانایی عبور از سطوح ناهموار هستیم که ربات های دارای چرخ به طور معمول توانایی عبور از آنها را ندارند.

به گفته پژوهشگران، اگرچه مهارت های فوتبالی دریبل بات در سطح لیونل مسی، فوتبالیست مطرح آرژانتینی، نیست، اما توانایی حمل توپ در زمین های مختلف شنی، سنگریزه ای، گلی و برفی را دارد. بعلاوهی، این ربات در صورت زمین خوردن به لطف سامانه ریکاوری خود توانایی برخاستن و ادامه حمل توپ را دارد.

دریبل بات دارای حسگرهایی است که امکان تشخیص شرایط زمینی که در حال عبور از آن است را فراهم می نمایند و بر همین اساس زمین برفی از زمین سنگریزه ای را تشخیص می دهد. دوربینی که روی سر این ربات واقع شده است نیز به مشخص موقعیت توپ فوتبال یاری می نماید.

ربات های چهارپا به وسیله شرکت های دیگر از جمله بوستون داینامیکس، گوست رباتیکس و اِنی باتیکس نیز معرفی شده اند که برای انجام وظایف مختلف برنامه ریزی شده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 19 فروردین 1402 بروزرسانی: 19 فروردین 1402 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2248

به "دریبل بات؛ لیونل مسی دنیای ربات های فوتبالیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریبل بات؛ لیونل مسی دنیای ربات های فوتبالیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید