شادی جوانان دوران پسا، مارادونا در نخستین پیروزی مسی در جام جهانی

به گزارش مجله جاودان، سانتیاگو کوتایای 34 ساله پیش از این هیچگاه شادی کشورش در بردن جام جهانی فوتبال را ندیده بود، چرا که دو سال پس از زمانی به دنیا آمد که ستاره درگذشته دیه گو مارادونا برای آخرین بار در سال 1986 جام قهرمانی را برای آلبی سلسته (سفید و آبی آسمانی ها) بالا برد.

شادی جوانان دوران پسا، مارادونا در نخستین پیروزی مسی در جام جهانی

او اکنون این شادی را تجربه نموده است.

نسل او که در دوران پس از گذر مارادونا از اوج حرفه ای اش بزرگ شده است، برای نخستین بار در روز یکشنبه شاهد برنده شدن تیم ملی فوتبالشان در مسابقه نهایی جام دنیای در برابر فرانسه در ضربات پنالتی بود. این سومین جام دنیای است که به آرژانتین می رسد، اما نخستین برنده شدن آرژانتین در 36 سال اخیر است.

کوتایا که با صدها هزار نفر دیگر از هواداران فوتبال که لباس آبی و سفید تیم آرژانتین را پوشیده بودند در مرکز بوئنوس آیرس شادی می کرد، گفت: من 34 ساله هستم و هرگز قهرمانی آرژانتین را ندیده بودم.

این برنده شدن بعلاوه نخستین قهرمانی لیونل مسی، ستاره تیم در جام دنیای است که ادعای او را که بزرگترین بازیکن فوتبال دنیا در حال حاضر است، تقویت می نماید. مسی سال ها در سایه مارادونا که هوادارانش هنوز او را می پرستند، در آرژانتین زیسته است.

کوتایا گفت: جشن گرفتن در اینجا با همه این افراد - به اضافه اینکه مسی جام را بالای سر برد- شادی وصف ناشدنی است و اضافه نمود مسلط شدن فرانسه به بازی که باعث مساوی شدن نتیجه در سرانجام نیمه دوم شد، از لحاظ عاطفی برای هواداران تیم بسیار سخت بود.

شادی در خیابان های مرکز آرژانتین تا ساعات ابتدایی روز دوشنبه ادامه یافت. هواداران به بالای ایستگاه های اتوبوس و تیرهای چراغ برق رفتند بوق ها را به صدا در آوردند، طبل زدند و آسمان شب را با آتش بازی روشن کردند. عده ای حتی از هرم سنگ بلند وسط میدان بالا رفتند.

جام دنیای تنها عنوان مهمی بود که مسی 35 ساله که چندین رکورد دنیای را با بازی کردن برای تیم های باشگاهی بارسلونا و پاریس سنت ژرمن شکسته است، در مجموعه اش نداشت. او بعلاوه به همراه تیم آرژانتین کوپا امریکا را در سال 2021 برده بود. مسابقه نهایی روز یکشنبه آخرین بازی جام دنیای برای کشورش بود.

ماتیاس کاردینالی که پیراهنی با دو ستاره بالای آرم (که اکنون سه ستاره شده است)- پوشیده است گفت دیدنی جام دنیای را از مسابقات سال 1998 که فرانسه برنده آن شد، آغاز کرد.از آن هنگام به بعد آزانتین یک بار دیگر هم به بازی نهایی رسیده است، اما در سال 2014 قهرمانی را به آلمان باخت.

کاردینالی گفت: بازی امروز را با دوستانم دیدن می کردم و آنقدر لذت بخش بود که هنوز نمی توانم باور کنم. من هیچگاه این تجربه مشترک با دوستان، با خانواده، آمدن به اینجا با بقیه مردم را فراموش نمی کنم.

او گفت: این پیروزی مردم را در کنار هم گرد می آورد و من واقعا شادمان هستم. عبارتی برای توصیفش ندارم.

منبع: خبرگزاری رویترز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2201

به "شادی جوانان دوران پسا، مارادونا در نخستین پیروزی مسی در جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شادی جوانان دوران پسا، مارادونا در نخستین پیروزی مسی در جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید