آشنایی با یک شاسی بلند قدرتمند و متفاوت انگلیسی چینی

به گزارش مجله جاودان، شاسی بلند لوتوس که با نام الترا شناخته می گردد، در جدیدترین آزمایش میدانی، شتاب 2.9 ثانیه ای را ثبت نموده است. لوتوس یکی از زیرمجموعه های برند جیلی محسوب می گردد و جیلی در ساخت این خودرو سهم دارد.

آشنایی با یک شاسی بلند قدرتمند و متفاوت انگلیسی چینی

به گزارش خبرآنلاین، الترا با مشخصات ویژه ای که دارد، می تواند وضع آشفته برند لوتوس را بهتر کند.طراحی مجذوب کننده در کنار قوای محرکه قدرتمند، می تواند تهدیدی برای رقبای آلمانی و ایتالیایی و حتی هموطنان انگلیسی اش باشد.

طراحی کانسپت مانند و پیشرفته الترا، چیزی فراتر از مدل های دیگر لوتوس است.در نمای جلویی با طراحی دو چراغ مواجهیم که احتمالا ناشی از حضور چینی ها باشد.چراغ L مانند دیلایت با گرافیک خطی و تکه تکه تقارن خوبی را چراغ اصلی دارد.

جلوپنجره خودرو متحرک بوده و اگر اجزای داخلی خودرو مثل ترمزها و باطری ها احتیاج به خنک شدن داشته باشند، قسمت های مثلثی آن باز می شوند.

تهاجمی و خشن بودن طراحی در قسمت جلویی بیشتر از سایر نقاط است.

نمای پشتی از حفره ها و تورفتگی های زیادی بهره می برد که ما را یاد لوتوس اویجا می اندازد.چراغ خطی و کشیده آن در بین این حفره ها قرار گرفته و نوشته لوتوس روی آن حضور دارد.

نمای جانبی هم از این تورفتگی و عمق ها بهره می برد.رینگ های بزرگ 23 اینچی و چندپره و دستگیره های نورانی و مخفی به همراه دوربینی که جایگزین آینه بغل شده است، بیشترین خودنمایی را در این قسمت دارند.

4 سنسور لیدار باز شونده در این خودرو وجود دارد.دو سنسور روی سقف و دو سنسور دیگر بالای شیشه جلو و عقب قرار دارند.این خودرو توانایی رانندگی کاملا اتوماتیک را دارد!

طبق معمول با نمایشگرهای بزرگ و کوچک مواجهیم.دو نمایشگر کوچک و باریک روبه روی راننده و سرنشین شاگرد و یک نمایشگر 15.1 اینچی در مرکز داشبورد قرار گرفته است.هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده برای الترا به صورت استاندارد عرضه می گردد.

3 تیپ برای این خودرو عرضه می گردد.تیپ های الترا، الترا S و الترا R.

قوی ترین نسخه الترا، تیپ الترا R بوده که 905 اسب بخار قدرت و 985 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید.الترا در نسخه های عادی و S پس از هربار شارژ قادر است 600 کیلومتر مسافت را طی کند.

طبق آزمایشی که مت واتسون، خبرنگار Carwow انجام داد، الترا R شتاب 0 تا 96 کیلومتر را در بار اول در 3.06 ثانیه انجام داد و در 6.33 ثانیه به سرعت 161 کیلومتر در ساعت رسید و یک چهارم مایل را در 10.82 ثانیه طی کرد.اما در دفعه دوم، ثابت شد که زمان صفر تا صد کیلومتر را به 2.99 ثانیه کاهش داد.این در حالی است که لوتوس و جیلی مدعی اند که شتاب این خودرو 2.95 ثانیه است که این امر بعید به نظر نمی رسد؛چرا که نسخه آزمایش شده، نهایی نبوده است.برای چنین وسیله نقلیه ای با وزنی در حدود 2000 کیلوگرم، بسیار سریع است.

الترا قرار است در کارخانه ای در شهر ووهان چین فراوری و بعد از آن وارد بریتانیا و اروپا گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1402 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2257

به "آشنایی با یک شاسی بلند قدرتمند و متفاوت انگلیسی چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با یک شاسی بلند قدرتمند و متفاوت انگلیسی چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید