شروع محوطه سازی و نور پردازی یخدان ریگ آباد کرمان

به گزارش مجله جاودان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از شروع محوطه سازی و نورپردازی یخدان ریگ آباد کرمان با مشارکت شهرداری اطلاع داد.

شروع محوطه سازی و نور پردازی یخدان ریگ آباد کرمان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه پروژه محوطه سازی و نورپردازی یخدان ریگ آباد کرمان تا سرانجام امسال قابل بهره برداری است، اضافه نمود: این یخدان که قدمت آن به دوره قاجاریه بازمی گردد تاکنون در چندین مرحله مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

او با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان این اداره کل، بخش هایی از بدنه دیوار اصلی این یخدان دچار آسیب شده است، اظهار کرد: با همکاری شهرداری علاوه بر مرمت بخش های مذکور فضای پیرامونی این بنا نیز ساماندهی می گردد.

فرخی با اشاره به اینکه با نظارت میراث فرهنگی و همکاری شهرداری کرمان کار طراحی این پروژه سرانجام یافته است، توضیح داد: در حال حاضر کار کف سازی، محوطه سازی، ایجاد فضای سبز و نورپردازی فضای پیرامون این یخدان توسط شهرداری منطقه 4 کرمان در حال اجرا است.

او اعلام کرد: از سه یخدان موجود در شهر کرمان، یخدان ریگ آباد تنها یخدانی است که نورپردازی، محوطه سازی، اجرای فضای سبز با ساختار سنتی آن همخوانی دارد که این اتفاق حاصل خرد جمعی و مشارکت دستگاههای ذی ربط است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 342

به "شروع محوطه سازی و نور پردازی یخدان ریگ آباد کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع محوطه سازی و نور پردازی یخدان ریگ آباد کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید