نوشیدنی اصلی جام جهانی قطر 2022

به گزارش مجله جاودان، خبرنگاران: سرو قهوه عربی جنبه مهمی از مهمان نوازی و سخاوت در جوامع عربی است . بازدیدکنندگان جام جهانی قطر در طول اقامت خود در هر نقطه ای از قطربا این نوشیدنی پذیرایی خواهند شد ؛ فنجان کوچکی از قهوه عربی مایل به سبز و خوشمزه که درست در مقابل چشمان شما از یک دالا یا فلاسک زیبا ریخته می گردد.

نوشیدنی اصلی جام جهانی قطر 2022

به گزارش توریسم و به نقل از دوحه نیوز ،اهمیت این فنجان کوچک در تاریخ آن نهفته است - نمادی از سخاوت اعراب. قهوه به خودی خود دارای آداب و رسوم، سنت ها و معانی مختلفی است که بسته به هرکشور فرق دارد.

با این حال، همه آنها برای تقویت یک چیز کوشش می نمایند: فرهنگ جشن و انسجام اجتماعی.این نوشیدنی یکی از قدیمی ترین نوشیدنی هایی است که تا به امروز در خاورمیانه شناخته شده است، و سرو آن جنبه مهمی از مهمان نوازی در جوامع عربی محسوب می گردد و یک رسم دیرینه است که به عنوان یک عمل سخاوتمند تشریفاتی تلقی می گردد.

تهیه و مصرف قهوه عربی به عنوان آداب و رسوم اجتماعی، آیین ها و مناسبت های جشن طبقه بندی می گردد. آنها بعلاوه به صنایع دستی سنتی متصل هستند زیرا می توان انواع اقلام مرتبط با قهوه از جمله قهوه جوش، فنجان و ابزار مورد استفاده برای تهیه قهوه را تزئین کرد.

تاریخچه قهوه عربی

تصور می گردد که قهوه عربی در اتیوپی، جایی که احتمالاً در قرن نهم مصرف می شد، سرچشمه گرفته است. یک افسانه معروف محلی نقل می نماید که چوپانی به نام کالدی متوجه شد که بزهایش وقتی دانه های خاصی را می جویدند، فعال تر می شوند. این مورد کنجکاوی او را برانگیخت و او با این دانه آزمایش کرد تا یاد بگیرد که می توان با استفاده از آنها یک نوشیدنی انرژی زا درست کرد.

نوشیدنی ساخته شده از دانه های قهوه عربی در طول زمان تکامل یافت و شش قرن پس از آن به شمال آفریقا و خاورمیانه راه یافت. در آنجا، به سرعت در جشن های مجلل و مجالس اجتماعی رسمی محبوبیت پیدا کرد.

قهوه عربی چگونه آماده می گردد؟

فرآیند تهیه قهوه عربی خود به نوعی با هنرهای نمایشی مرتبط است. کسانی که لوبیا را آسیاب می نمایند، که اغلب یمنی هستند، تمایل دارند در حالی که آنها را در تابه فلزی کم عمقی که روی آتش قرار داده شده برشته می نمایند و هم می زنند تا رنگ آنها تغییر کند، آواز بخوانند.

سپس آنها را در یک آسیاب سنگی که یک سوراخ کوچک در مرکز دارد آسیاب می نمایند. در نهایت، پودر قهوه را به یک قابلمه آب که جوشانده می گردد، اضافه می نمایند و در یک قابلمه سرو معروف به دالا می ریزند. قهوه را به طور سنتی در مقابل مهمانان اینگونه درست می نمایند.

قهوه معمولاً با هل دم می گردد، اما گاهی ادویه های دیگری مانند زعفران نیز به آن اضافه می گردد تا رنگ طلایی به آن بدهد. همواره در فنجان های بسیار کوچک و بدون دسته به صورت گرم سرو می گردد و طعم کمی تلخ دارد زیرا معمولاً شکری به آن اضافه نمی گردد. خرما نیز معمولا با قهوه سرو می گردد.

اغلب در مجالسی مانند مهمانی ها، عروسی ها و مجالس سرو می گردد و رسم بر این است که میزبان قهوه را در اختیار مهمان قرار می دهد.

قهوه عربی، اهمیت آن و آداب و سنن آن موضوع ضرب المثل ها، معماها و افسانه های عامیانه بسیاری است. به عنوان مثال، زمانی که افراد در کشمکش با هم هستند، نوشیدن قهوه با هم نشان می دهد که مسائل آنها حل شده است.

مهمان نوازی امروزی هنوز هم برای سرو قهوه عربی که با سنت ها و آداب و رسوم دیگر مرتبط است و اغلب اولین موردی است که برای مهمانان سرو می گردد، ارزش بالایی قائل است.

آداب سرو قهوه عربی

پس از آماده شدن قهوه در دالا، میزبان یک ربع فنجان را بایگانی می نماید و آن را برای مهم ترین یا ارشد ترین میهمان حاضر در جمع سرو می نماید و سپس بقیه.یک چهارم فنجان برای مهم ترین یا ارشد ترین مهمان پر می گردد و می توان آن را دوباره پر کرد. مصرف حداقل یک فنجان اما بیش از سه فنجان مرسوم است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 آبان 1401 بروزرسانی: 30 آبان 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2186

به "نوشیدنی اصلی جام جهانی قطر 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدنی اصلی جام جهانی قطر 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید