آمریکا از زرادخانه اتمی چین نگران شد

به گزارش مجله جاودان، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که عظیم ترین دارنده سلاح های اتمی و تنها کشور استفاده کننده از آن در دنیا است، درباره زرادخانه اتمی چین ابراز نگرانی کرد.

آمریکا از زرادخانه اتمی چین نگران شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با ادامه تنش ها بین واشنگتن و پکن، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که رشد فزاینده زرادخانه اتمی چین نگران کننده است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره ادعای بعضی رسانه ها مبنی بر اقدام چین در ساختن بیش از 100 سیلوی موشکی اتمی نو، بر نگرانی واشنگتن درباره سلاح های اتمی این کشور تاکید نمود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این مقام ارشد آمریکایی گفت که واشنگتن درباره سرعت گرفتن و تقویت زرادخانه اتمی چین نگران است.

ند پرایس مدعی شد: بعضی گزارش ها و دیگر تحولات حاکی از آن هستند که زرادخانه اتمی جمهوری خلق چین با سرعت بیشتر و در سطحی بالاتر از آنچه قبلا پیش بینی می شد، در حال توسعه یافتن است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: این تقویت (زاردخانه اتمی چین) نگران کننده است و سوالاتی را درباره نیات جمهوری خلق چین ایجاد می نماید.

وی با تاکید بر لزوم تقویت تدابیر بین الملی برای کنترل تسلیحاتی در دنیا از پکن خواست، با واشنگتن برای اجتناب از تشدید مسابقه تسلیحاتی در دنیا همکاری کند.

ند پرایس بعلاوه مدعی شد که چین در حال فاصله گرفتن و انحراف از استراتژی چند دهه ای بازدارندگی حداقلی (مبتنی بر سلاح اتمی) است.

اظهارات این مقام آمریکایی در شرایطی مطرح شده است که این کشور عظیم ترین دارنده زرادخانه اتمی و تنها کشور استفاده کننده از بمب اتمی در دنیا است.

خبرگزاری اسپوتنیک در خاتمه گزارش خود درباره ابراز نگرانی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد زرادخانه اتمی چین، ادعایی درباره تصاویر ماهواره ای از ساخت و ساز سیلوهای موشکی چین منتشر کرد.

طبق این گزارش، تصاویر ماهواره ای از ساخت و ساز حداقل 119 سیلوی موشکی در استان گانسوی چین را نشان دادند. طبق گزارش ها، این باور وجود دارد که چین از زاردخانه شامل 250 تا 350 بمب اتمی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1745

به "آمریکا از زرادخانه اتمی چین نگران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا از زرادخانه اتمی چین نگران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید