تور ارزان چین: تنش بر سر تایوان؛ چین سطح روابط با لیتوانی را کاهش داد

به گزارش مجله جاودان، چین در اعتراض به ایجاد دفتر نمایندگی تایوان در لیتوانی، روابط دیپلماتیک پکن با این کشور اروپایی را به سطح کاردار تقلیل داد.

تور ارزان چین: تنش بر سر تایوان؛ چین سطح روابط با لیتوانی را کاهش داد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه چین یکشنبه (امروز) بیان کرد که روابط این کشور با لیتوانی از سطح سفیر به کاردار کاهش یافت.

در شرایطی که فشارهای آمریکا و متحدانش به چین در زمینه های مختلف سیاسی، مالی و مسائل استراتژیک ادامه دارد، پکن به اقدام لیتوانی در زمینه روابط این کشور اروپایی با تایوان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، چین در اعتراض به ایجاد دفتر نمایندگی تایوان در لیتوانی سطح روابط دیپلماتیک خود با این کشور اروپایی را تقلیل داد.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: لیتوانی مواضع جدی دولت چین را نادیده گرفت، شرایط کلی روابط دوجانبه را نادیده گرفت و هنجارهای اساسی روابط بین الملل را نادیده گرفت.

وزارت خارجه چین از این کشور اروپایی حوزه دریای بالتیک خواست هر چه زودتر اشباهش را اصلاح کند.

اقدام وزارت خارجه چین در تقلیل روابط دیپلماتیک با لیتوانی، واکنش این کشور اروپایی را در پی داشت.

وزارت خارجه لیتوانی از اقدام چین ابراز تاسف کرد و مدعی شد: لیتوانی بر پایبندی خود به سیاست چین واحد تاکید می نماید اما در عین حال حق توسعه همکاری با تایوان را دارد.

دفتر نمایندگی تایوان در لیتوانی روز پنجشنبه هفته گذشته در مرکز لیتوانی افتتاح شد و در حال حاضر اریک هوانگ سرپرستی این دفتر را بر عهده دارد.

اقدام چین علیه لیتوانی چند روز بعد از آن صورت گرفته که وانگ یی وزیر خارجه چین خطاب به آمریکا درباره حمایت از نیروهای هوادار جدایی تایوان از پکن گفته بود ایالات متحده در حال ارسال سیگنال های اشتباه است.

وزیر خارجه چین بعلاوه هشدار داد، واشنگتن باید به تعهدات خود در قبال تایوان عمل کند و از کوشش ها برای جدایی تایوان از چین حمایت نکند.

پکن تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا از قبیل فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید.

آمریکا از سال 1979 سیاست چین واحد را پذیرفته و آن را مبنای روابط خود با پکن و تایوان قرار داده است. طبق این سیاست، واشنگتن تنها یک دولت مستقل را به رسمیت می شناسد و آن هم چین است اما اخیرا آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و یاری نظامی به تایوان عملا در جهت حمایت از این جزیره گام بر می دارد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1946

به "تور ارزان چین: تنش بر سر تایوان؛ چین سطح روابط با لیتوانی را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: تنش بر سر تایوان؛ چین سطح روابط با لیتوانی را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید