ایده های نورپردازی حمام

به گزارش مجله جاودان، آیا تا به حال به اهمیت استفاده از روش نورپردازی مناسب در طراحی حمام فکر نموده اید؟ آیا می دانید اهمیت این موضوع به اندازه ای است که می تواند باعث ایجاد فضایی سرزنده در حمام گردد؟ استفاده از روش های نورپردازی مناسب در طراحی حمام این امکان را برای شما فراهم می نماید که فضایی مناسب در اختیار داشته و طراحی حمام رنگ و بویی تازه به خود بگیرد. نورپردازی مناسب در حمام می تواند امکان ایجاد فضایی آرام بخش را نیز فراهم کند. اگر شما از جمله افرادی هستید که به دنبال آشنایی با روش های مناسب نورپردازی در طراحی حمام هستید، در ادامه این مطلب از ما با ما همراه باشید.

ایده های نورپردازی حمام

استفاده از لوسترهای کریستال

اگر به دنبال طراحی حمامی لوکس و اسپا مانند هستید، پیشنهاد ما استفاده از لوسترهای کریستال می باشد. شاید در ابتدا استفاده از این وسیله روشنایی کمی نامانوس به نظر آید، اما به واقع این چنین نیست و استفاده از نمونه مناسب از آن ها می تواند نمایی زیبا در حمام ایجاد کند. استفاده از لوسترهای کریستال باعث ایجاد درخشندگی خاصی در فضای حمام می گردد.

استفاده از وسایل روشنایی آنتیک

اگر تمایل به ایجاد فضایی دراماتیک در حمام دارید، پیشنهاد ما استفاده از وسایل روشنایی آنتیک می باشد. در صورتی که از رنگ های تیره در طراحی حمام استفاده نموده اید، به کارگیری وسیله روشنایی با این ویژگی می تواند نمای بسیار زیبا و خاصی ایجاد نماید.

استفاده از لامپ های دیواری

لامپ های کلاسیک نمونه ای از بهترین انواع وسایل روشنایی می باشند که می توان در طراحی حمام مورد استفاده قرار داد. استفاده از این لامپ ها می تواند باعث ایجاد فضایی آرام بخش در حمام گردد.

استفاده از وسایل روشنایی فانوسی شکل

آیا تا به حال به استفاده از وسایل روشنایی با طراحی ویژه در حمام فکر نموده اید؟ وسایل روشنایی فانوسی شکل نمونه ای از این وسایل روشنایی هستند که می توان از آن ها در جهت نورپردازی حمام استفاده کرد. نصب وسیله روشنایی به این شکل در بالای سینک روشویی می تواند نمایی زیبا ایجاد کند. پیشنهاد ما استفاده از این ایده در طراحی حمام های کوچک می باشد.

استفاده از لایه های مختلف نورپردازی

بدون شک اجرای لایه های مختلف نورپردازی می تواند در زیبایی هرچه بیش تر حمام به شما یاری کند. برای مثال این امکان برای شما وجود دارد که از یک لوستر برای نورپردازی عمومی استفاده نموده و در کنار آن در صورت وجود پنجره ای در حمام از نورطبیعی نیز نهایت استفاده را داشته باشید. استفاده از وسایل روشنایی در بالای آینه نیز می تواند نمونه ای از نورپردازی کاربردی باشد. استفاده از لایه های مختلف نورپردازی می تواند فضای مناسبی بر اساس احتیاج شما ایجاد نماید.

استفاده از لامپ های کریستالی

استفاده از لامپ های کریستالی می تواند مانند انواع لوستر کریستال نمای زیبایی در حمام ایجاد نماید. استفاده از لامپ های کریستالی در کنار المان های چوبی مانند سینک های کابینت دار چوبی تلفیق مناسبی ایجاد می نماید. استفاده از این لامپ ها می تواند در ایجاد تعادل در محیط حمام نیز کارگشا باشد. استفاده از لوستر کریستال در کنار لامپ های کریستالی می تواند درخشش و انعکاس بسیار زیبایی ایجاد نماید.

استفاده از لامپ در بالای آینه حمام

استفاده از لامپ های سقفی در جهت ایجاد نورپردازی عمومی کاربرد دارند. در کنار آن استفاده از وسیله روشنایی مناسب در بالای آینه از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. استفاده از این وسیله روشنایی در جهت نورپردازی کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از لامپ با نور مناسب

بدون شک استفاده از نور طبیعی مزایای زیادی در بر داشته و از انواع نورپردازی ها مناسب تر می باشد. اما امکان استفاده از نور طبیعی در طول روز وجود ندارد. از این رو استفاده از وسایل روشنایی که شباهت زیادی با نور طبیعی داشته باشد، نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. استفاده از انواع لامپ با نور سفید می تواند تا حد زیادی این شبیه سازی را انجام دهد.

استفاده از لامپ های ال ای دی

لامپ های ال ای دی نمونه ای دیگر از انواع لامپ هایی است که استفاده از آن ها می تواند نمای زیبایی در حمام ایجاد کند. استفاده از این لامپ ها باعث ایجاد عمق بخشی به فضای حمام نیز خواهد شد. لامپ های ال ای دی نمونه های مختلفی دارند و استفاده از آن ها در طراحی حمام مدرن می تواند نتیجه بسیار خوبی در پی داشته باشد.

تنظیم نور حمام

تنظیم نور حمام می تواند در ایجاد فضایی آرام بخش به شما یاری کند. برای مثال ممکن است از آینه حمام برای آرایش بهره ببرید. در این صورت احتیاج به نور بیش تری خواهید داشت. این در حالی است که برای ایجاد فضایی آرام بخش احتیاج به استفاده از نور ملایم تری دارید. استفاده از لامپ های ال ای دی و در کنار آن استفاده از سیستم دیمر برای کنترل روشنای می تواند ایده خوبی در این زمینه باشد.

استفاده از لامپ های سقفی

اگر به دنبال استفاده از وسایل روشنایی مناسب در طراحی حمام کوچک هستید، لامپ های سقفی می تواند پیشنهاد مناسبی باشد. استفاده از لامپ های سقفی این امکان را برای شما فراهم می نماید که فضایی مناسب و به دوراز هرج و مرج در اختیار داشته باشید.

استفاده از لامپ های رنگی در حمام

استفاده از لامپ های رنگی می تواند نمونه ای از تازه ترین ایده ها در این زمینه باشد. استفاده از سیستم کنترلی می تواند این امکان را برای شما فراهم کند که نور لامپ ها را تغییر دهید.

نکات پایانی

آن چه که در این جا به بیان آن پرداختیم ارائه نکاتی در زمینه نورپردازی حمام می باشد. معرفی این راهکارها می تواند امکان انتخاب روش نورپردازی مناسب در حمام را برای شما فراهم کند. در کنار استفاده از وسایل روشنایی مناسب به یاد داشته باشید که از کلید برق مناسب نیز استفاده نمایید و در صورتی که از نمونه های قدیمی استفاده نموده اید، بهتر است نسبت به تعویض آن ها اقدام نمایید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 763

به "ایده های نورپردازی حمام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های نورپردازی حمام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید