بازسازی خانه برای افزایش فضا

به گزارش مجله جاودان، در این پروژه بازسازی خانه برای افزایش فضا اجرا شده ، هفت اتاق کوچک تخریب شده تا سه فضای عظیم با کاربری های مجزا برای دو خانواده ساکن در این خانه ساخته گردد.

بازسازی خانه برای افزایش فضا

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمانهای قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گفته شرکتی که مسئولیت پروژه را به عهده داشته، دو بخش مجزای خانه به هم متصل شده اند. هفت اتاق کوچک از بین رفته و به جای آن، سه اتاق با کاربری های جداگانه به وجود آمده که عبارت هستند از اتاق عمومی، اتاق خواب زوج مسن و اتاق خواب زوج جوان. چهارچوب اصلی خانه را از بین برده و یک هال عظیم و دلباز ساخته اند. سالن عمومی از آشپزخانه و یک نشیمن تشکیل شده و با نوری که از بالکن می تابد روشن می گردد. بوی چوب، گرمای نور خورشید، لطافت تار و پود مبلمان، و تک سنگ چشمگیری که در وسط سالن واقع شده است، میهمانان را به نشستن و گپ و گفت دعوت می نماید.

قفسه نوشیدنی سبک صنعتی و میز غذاخوری که در وسط آشپزخانه قرار داده شده، حاکی از مهمان نوازی گرم صاحبخانه است. در بازسازی خانه برای افزایش فضا این خانه هم مخلوطی از بوی چوب و ظاهر نامنظم فلز و چوب وجود دارد. نقطه ادغام این دو سبک، آغاز حریم خصوصی زوج جوان ساکن در خانه است.

اتاق خواب زوج مسن، پر از کمد و کشو است که به خاطر عادات روزمره آن ها تعبیه شده. اتاق خواب زوج جوان، سبک صنعتی و پرنشاطی دارد که با تم اصلی آن هماهنگ است. در طراحی این اتاق از قطعات چوبی عظیم و گرم، و در دکوراسیون آن از یک تک رنگ روشن و لطیف استفاده شده که بریدگی های نامنظم وسایل اتاق را خنثی نموده و یک اتاق خواب پر از آرامش و انرژی به وجود می آورد.

داخل دیوار بین اتاق خواب و نشیمن، یک درب کشویی مخفی و محرک واقع شده است که در صورت باز شدن، این دو اتاق را از هم جدا می نماید. حریم هر دو اتاق را مشخص نموده و در صورت احتیاج باز شده و تردد بین اتاق ها را ممکن می سازد. قفسه مخصوص نوشیدنی، محل نگهداری اسنک ها هم هست، به افراد این امکان را می دهد که بدون تردد در فضای عمومی آشپزخانه به غذا و نوشیدنی دسترسی داشته باشند.

سکویی که کف اتاق خواب تعبیه شده، برای نشستن بسیار مناسب است. افرادی که روی آن می نشینند، به راحتی با افرادی که در قسمت بارِ آشپزخانه قرار دارند تبادل نظر می نمایند.

منبع: بازسازی ساختمان
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 977

به "بازسازی خانه برای افزایش فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه برای افزایش فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید