بافت تاریخی خوسف ارزش ثبت جهانی دارد

به گزارش مجله جاودان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، محمدحسن طالبیان ظهر امروز پنجشنبه 6 خردادماه، خانه میرزا جعفر خوسف و اقامتگاه بوم گردی ابن حسام در خانه تاریخی دهقان را افتتاح کرد.

بافت تاریخی خوسف ارزش ثبت جهانی دارد

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بافت تاریخی خوسف بافت ارزشمندی است که قابلیت ثبت جهانی دارد.

طالبیان اضافه نمود: باید کمک کنیم که خانه های این بافت ارزشمند احیا شود و این احیا اول برای زندگی مردم و بعد هم با کاربری های مختلف فرهنگی و گردشگری باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: مساحت بافت تاریخی خوسف 21 هکتار است و 27 اثر ثبتی در این بافت وجود دارد.

حسن رمضانی اضافه نمود: بافت خوسف به همراه بافت های اطراف آن که شامل باغان، جومیان است که دارای بافت ارزشمندی است.

او در مورد خانه میرزا جعفر بیان نمود: خانه میرزا جعفر از بناهای اوایل دوره قاجار در بافت تاریخی خوسف است که در تملک اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: بازسازی خانه میرزا جعفر با اعتبار حدود 4 میلیارد ریال اجرا شده است.

رمضانی در مورد خانه دهقان گفت: این خانه تاریخی از محل اعتبارات اشتغال پایدار با مشارکت مالک بازسازی شده است و به عنوان اقامتگاه بوم گردی به بهره برداری رسید.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1710

به "بافت تاریخی خوسف ارزش ثبت جهانی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت تاریخی خوسف ارزش ثبت جهانی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید