آنالیز مراحل بازسازی ساختمان [ 10نکته مهم]

به گزارش مجله جاودان، بازسازی ساختمان یکی از تصمیمات دشواری است که به وسیله مالکان ملک گرفته می گردد. نوسازی به علت دارا بودن مراحل بسیار نمی تواند امری آسان شمرده گردد. با این حال، بعضی نکات و مراحل بازسازی ساختمان قادر است تا حد زیادی برنامه شما را منظم کند. ما در این مقاله قصد داریم به مراحل بازسازی سازه بپردازیم.

آنالیز مراحل بازسازی ساختمان [ 10نکته مهم]

بازسازی ساختمان؛ آخرین راه چاره یک ضرورت است!

طی مرور مختصر درخواهیم یافت که بافت بسیاری از سازه های کهنسال در اثر فرسایش از دست رفته و تباه شده است. به همین علت، بازسازی ساختمان که تحت اسم نوسازی ساختمان هم شناخته شده، از اهمیت وافری برخوردار می باشد. با وجود آنکه ساکنان ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی به این فکر می افتند که بازسازی ساختمان ملزم وقت و هزینه زیاد از حد می باشد، اما پیمانکاران، معماران و مهندسان گاهی اوقات طی آنالیز های متعدد به این باور می رسند که نوسازی لازمه نو کردن سازه است. و حال ما قصد داریم که مراحل بازسازی ساختمان را به ترتیب تشریح نمائیم.

اهمیت معین مراحل بازسازی ساختمان

در حالی که همه امورات بازسازی به ترتیب انجام نخواهد پذیرفت، ولکن، ایجاد یک لیست به طور دقیق اعلام می دارد که چه کارهایی ضروری است پیش و یا پس از کار دیگر صورت گیرد. چنین لیستی از ایجاد امور اضافی جلوگیری کرده و به کلیت برنامه ریزیتان نظم می بخشد. به اسم مثال، شما هرگز قادر نخواهید بود پس از رنگرزی و نصب کاغذ دیواری لوله کشی داخلی دیوارها را از سر بگیرید!

و این نکته ملزوم به دانستن مراحل بازسازی ساختمان می باشد.

ترتیب مراحل بازسازی ساختمان

در بخش ذیل به مراحل نوسازی ساختمان خواهیم پرداخت.

برنامه ریزی

یک برنامه مدون به شما این امکان را خواهد داد تا اولویت هایتان را معین کنید. سپس بنشینید و درباره سه المان مهم اعم از تصمیم گیری درباره شروع، اطمینان از زمان و بودجه مورد احتیاج فکر کنید.

برنامه ریزی قطعا جزء ابتدایی ترین مراحل بازسازی ساختمان به تعداد می رود.

تنظیم بودجه

آنالیز کنید که قرار است چقدر هزینه کنید. گاهی اوقات یک عدد می تواند مراحل بازسازی ساختمان را زیر و رو کند. شما قادر خواهید بود به منزله معین بودجه از مشاوران و متخصصان امر نوسازی یاری بگیرید.

توصیه ما آن است که ابتدا میانه هزینه را برآورد نمائید و سپس 10 تا 20 درصد هزینه اضافی برای امور غیرقابل پیش بینی در نظر بگیرید!

مشورت با نماینده بیمه

با نماینده بیمه صحبت کنید و از مقدار پوشش دهی برای پروژه نوسازی ساختمان اطمینان حاصل نمائید.

این موضوع ممکن است ایده خوبی به نظر برسد!

استخدام پیمانکار

ابتدا تحقیق کنید و سپس فردی را به اسم پیمانکار بیابید که با او احساس راحتی می کنید. پس از آن قراردادی مبنی بر معین محدوده کاری و تشریح فرایند کاری به منزله برطرف مسائل سازه ببندید. این موضوع می تواند جزئی از مراحل بازسازی ساختمان به تعداد رود.

مجوز ایمنی و سفارش مصالح

بسیاری از پروژه های نوسازی ساختمان ملزوم به دریافت مجوز ایمنی از شهرداری است. مجوز شهرداری می تواند مانع از شروع مجدد کار شود. پیمانکار باید مطابق با مقررات شهرداری کار نوسازی را شروع کند.

پس از گذراندن مراحل بازسازی ساختمان قادر خواهید بود بعضی مصالح لازم همچون الوار، دیوار خشک، در، پنجره و… را سفارش بدهید.

شروع تخریب

وقتی مصالح به ناحیه مد نظر رسید و شما آن ها را مورد بازرسی قرار دادید، زمان تخریب فرا رسیده است!

ابتدا فضا را بزرگتر کرده و سپس ساخت و ساز را شروع کنید. و در صورت جابجا شدن دیوارهای میانی، در و پنجره ها را نصب کنید.

بازبینی پشت دیوار

حال، زمان ایده آلی است تا به امور پشت دیوار، زیر کفپوش و بالای سقف - لوله کشی، برق کشی، گرمایش، تهویه هوا، لایه زیر کف و عایق بندی - برسید.

این مرحله از مراحل بازسازی ساختمان می تواند پیش زمینه بسیاری از کارها در طراحی و دکوراسیون داخلی به تعداد رود.

رنگرزی و اجرای کفپوش

رنگرزی و اجرای کفپوش می تواند بدون ترتیب نسبت به همدیگر اجرا شود. و این مرحله از مراحل بازسازی ساختمان کاملا به نظر و عقیده پیمانکاران پروژه شما بستگی دارد.

بعضی از پیمانکاران ترجیح می دهند ابتدا رنگ آمیزی دیوارها را به اتمام برسانند و سپس به امور کفپوش برسند و بعضی دیگر ترجیح می دهند کفپوش را اجرا نمایند و سپس رنگرزی نمایند. بنابراین، حواستان به ریخت و پاش های پس از رنگرزی باشد!

نصب کابینت

اکنون که دیوارها رنگ آمیزی شده و کفپوش ها اجرا شده اند، فضا به شکل و شمایل یک خانه نزدیک شده است.

حال نوبت به نصب و اجرای کابینت ها می رسد. و این تقریبا جزء آخرین مراحل بازسازی ساختمان به تعداد می رود. ابتدا کابینت های بخش بالایی نصب شده و پس از آن کابینت های بخش زیرین اجرا می شود.

افزودن جزئیات

حال به آخرین مرحله از مراحل بازسازی ساختمان رسیده ایم و وقت آن رسیده تا دستی ببرید و حال و هوای داخل سازه نو را تغییر بدهید.

رنگ آمیزی، بک اسپلش، آب بندی کفپوش، وسایل روشنایی، سخت افزار و هرگونه امور دیگری می تواند خانه را آماده کند!

منبع: اتاق
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1801

به "آنالیز مراحل بازسازی ساختمان [ 10نکته مهم]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مراحل بازسازی ساختمان [ 10نکته مهم]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید