برنامه همکاری با کارآفرینان ایرانی خارج از کشور اجرایی می گردد

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای رسیدن به اهداف بلند مدت چشم انداز علمی کشور و بهره گیری از ذخایر علمی و تخصصی سرمایه انسانی خارج از کشور، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور توسط مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درحال اجرا است.

برنامه همکاری با کارآفرینان ایرانی خارج از کشور اجرایی می گردد

این برنامه به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده های فناورانه به داخل طراحی شده و بیش از 80 پایگاه تخصصی شامل دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک های علم و فناوری، شرکت های فناور و مراکز رشد و نوآوری برجسته داخلی دراین راستا با مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری دارند.

این برنامه در قالب حمایت از انجام پروژه های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و تعیین، راه اندازی کسب و کارهای فناورانه، اشتغال در شرکت های فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه های تخصصی اجرا می گردد تا به ارتباط مؤثر متخصص و مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور یاری کند.

به همین دلیل، ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز ضمن اطلاع رسانی این خبر به شرکت های داخلی، شتابدهنده ها، مراکز نوآوری و مراکز رشد در حوزه های مربوطه و همچنین ایرانیان خارج از کشور؛ آمادگی خود را جهت همکاری و ارائه تسهیلات به مجموعه های داخلی فعال در این حوزه اعلام می نماید.

دو روش برای برقراری ارتباط با معاونت توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز وجود دارد که در روش نخست مجموعه های داخلی (شرکتها، شتابدهنده ها، مراکز نوآوری و مراکز رشد)، که مستقیماً با هر یک از ایرانیان خارج از کشور ارتباط برقرار نموده اند، می توانند با ارائه مستندات لازم و مدارک هویتی طرفین، از تسهیلات مورد نظر استفاده نمایند.

در روش دوم ایرانیان خارج از کشور، در حوزه های تعیین شده می توانند رزومه و علاقه مندی های خود را برای توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال نموده و مجموعه های داخلی (شرکتها، شتابدهنده ها، مراکز نوآوری و مراکز رشد) نیز می توانند نیازمندی های خود برای استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور برای این ستاد ارسال نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 225

به "برنامه همکاری با کارآفرینان ایرانی خارج از کشور اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه همکاری با کارآفرینان ایرانی خارج از کشور اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید