دولت آمریکا مکالمات تلفنی خانواده دکتر سلیمانی را شنود می نماید

به گزارش مجله جاودان، برادر دکتر سلیمانی گفت: ما در تماس هایی که با برادرم داریم نمی توانیم صحبت خاصی جز احوالپرسی داشته باشیم چرا که صحبت ها شنود می گردد.

دولت آمریکا مکالمات تلفنی خانواده دکتر سلیمانی را شنود می نماید

به گزارش خبرنگار از ، رسول سلیمانی برادر دکتر مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی بازداشت شده در آمریکا، در نشست خبری که در دانشگاه اصفهان برگزار گردید، با بیان اینکه قرار بود برادرم برای اجرای یک پروژه به آمریکا برود، گفت: این یک سناریوی از قبل طراحی شده بود و برادرم در بدو ورود به فرودگاه شیکاگو دستگیر شد، ابتدای امر دولت آمریکا ورود برادرم را منکر شدند، اما بعد ها فهمیدیم در زندانی در آتلانتا قرار گرفته است و در این مدت از نظر جسمی دچار مسائل فراوان شده است.

برادر دکتر سلیمانی با اشاره به اینکه ما در تماس هایی که با برادرم داریم نمی توانیم صحبت خاصی جز احوالپرسی داشته باشیم چراکه صحبت هایمان شنود می گردد، توضیح داد: آمریکا خیلی سخت گیرانه و تنگ نظرانه با دانشمندان ما برخورد می نماید و می خواهد با روش های متفاوت آنها را به آمریکا بکشاند؛ ضمن اینکه پس از برگشت آیا دکتر روحیه سابق را برای کار روی کار های علمی خواهد داشت؟

رسول سلیمانی افزود: در طول این مدت ما وکیل هم گرفتیم هرچند وکلا کار را چندان قوی انجام ندادند.

او با بیان اینکه ما مجبوریم تا وکیل آمریکایی برای این پرونده انتخاب کنیم، ادامه داد: در این مورد مشکل ما این است که وکیل آمریکایی تابع قوانین آمریکاست و شاید ما در آینده مجبور شویم تا به یک توافق نامه برسیم و برادرم قبول کند که اتهاماتی را بپذیرد تا بتواند آزاد گردد چراکه در این مدت بیش از یک سال هیچ تفهیم اتهامی به او نشده و بدون برگزاری دادگاه در زندان است.

سلیمانی با بیان اینکه ما قصد نداریم همه بار را بر روی وزارت امور خارجه واگذار کنیم و باید از همه ظرفیت های خود در این زمینه استفاده کنیم، گفت: کوشش ما این است که این پرونده در سفر رئیس جمهور به آمریکا به عنوان یک خواسته ملی پیگیری گردد.

خواهر مسعود سلیمانی گفت: ما در این مدت نگذاشته ایم پدرم تلویزیون ببیند و خبری از برادرم و بازداشتش را حتی بشنود، اما توکلمان به خداست که هرچه زودتر گشایشی ایجاد گردد.

او با بیان اینکه به برادرم هنوز نگفته ایم که مادرمان مرحوم شده است، افزود: ما دیگر توان تحمل نداریم و امیدواریم وزارت خارجه بتواند کاری کند.

برادر مسعود سلیمانی نیز درباره توافقنامه دولت آمریکا با برادرم که ممکن است اقراری زوری از او بگیرند، اعلام کرد: طبق این توافقنامه ، اخراج و جریمه نقدی وجود دارد، اما در بندی قضاوت نهایی به دست قاضی سپرده می گردد و ممکن است که مسائل زیادی برای برادرم ایجاد گردد و یا قاضی به صورت سلیقه ای 20 سال زندان برای برادرم حکم کند.

او با بیان اینکه برادرم 7 سال پیش نیز برای تحقیقات به کالیفرنیا سفر نموده، اما با وجود همه پیشنهاد ها باز هم به ایران بازگشت، ابراز کرد: برادرم از ترس ترور بیولوژیک قرص مسکن از زندانبان ها نمی گیرد و ما با توجه به اینکه قدرت رسانه را دیده ایم می خواهیم گروه های توییتری و فضای مجازی و رسانه های برون مرزی این مسئله را پیگیری نمایند تا اثر گذار باشند.

رسول سلیمانی درباره پیگیری از طرف مجامع علمی جهان گفت: آن ها معتقدند باید این ماجرا ابتدا از طرف ایران پیگیری گردد تا ما بتوانیم حمایت کنیم و وارد این ماجرا شویم.

او با بیان اینکه دستگاه های امنیتی در هر سفر به برادرم گوشزد نموده بودند که نرود، اما او می رفت و مسئله ای پیش نمی آمد، اشاره نمود: به نظرم دستگاه های امنیتی ما باید خیلی دقیق تر وارد شوند و جدی تر جلوی این اتفاقات ناگوار را بگیرند.

برادر مسعود سلیمانی با اشاره به اینکه بی بی سی بار ها و بار ها پیگیری مصاحبه با من شده است، افزود: خبرگزاری های ما نیز سریع وارد این ماجرا شدند و عملکردشان مطلوب بود، صدا و سیما نیز به خوبی وارد ماجرا شده و با پوشش لحظه به لحظه از احوال برادرم پوشش خبری مناسب داشته است.

دکتر مسعود سلیمانی استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس از صد دانشمند برتر جهان است و در حوزه سلول های بنیادی تخصص دارد.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 370

به "دولت آمریکا مکالمات تلفنی خانواده دکتر سلیمانی را شنود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آمریکا مکالمات تلفنی خانواده دکتر سلیمانی را شنود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید