بهترین جاهای دیدنی کانادا

به گزارش مجله جاودان، کشور کانادا، سرزمینی پر از جاهای دیدنی به شمار می رود و گردشگران می توانند شاهد جاذبه های مختلفی در این کشور باشند. از چشم انداز ها کوهستانی و آبشارها تا سواحل زیبای اقیانوس های آرام و اطلس، کانادا دارای تنوع بسیار زیادی است.

بهترین جاهای دیدنی کانادا

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جاهای دیدنی کانادا را به شما معرفی کنیم.

10. پارک ملی گروس مورن

Gros Morne National Park

پارک ملی گروس مورن در نیوفاوندلند، از لحاظ جغرافیایی برای جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. صخره های باستانی درون این پارک، درک بهتری از نحوه شکل گیری اقیانوس ها و قاره ها را به ما می دهد. پارک ملی گروس مورن، بهشتی برای علاقه مندان به طبیعت به شمار می رود. این پارک در کنار خود، خلیج سنت لارنس و کوهستان های لانگ رنج را دارد. علاقه مندان به حیات وحش نیز می توانند در پارک ملی گروس مورن، شاهد حیوانات مختلفی همچون پرندگان، نهنگ های غول پیکر، خرس های سیاه، آهو و گوزن شمالی باشند.

9. جشنواره کلگری استمپید

Calgary Stampede[SEE MAP]

جشنواره کلگری استمپید در کانادا، یکی از مشهورترین نمایش های اسب سواری در جهان به شمار می رود که قدمت آن به نمایش های دوران غرب وحشی در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم باز می شود. با گذشت سال ها، این جشنواره رشد کرده و امروزه، بهترین گاوچران ها از سراسر جهان را به خود جذب می کند تا در آنجا برای جایزه 2 میلیون دلاری آن رقابت کنند. از جمله دیگر فعالیت های برگزار شده در این جشنواره می توان به کنسرت های زنده، کارناوال و پخت غذاهای متنوع اشاره کرد.

8. بندر داخلی ویکتوریا

Victorias Inner Harbour

بندر داخلی ویکتوریا در جزیره ونکوور واقع شده است؛ در سمتی از این بندر، آب دریا واقع شده است و در سمت دیگر آن، ساختمان های دولتی واقع شده اند. ویکتوریا زمانی مرکز بریتیش کلمبیا بوده است و از همین رو، ساختمان های دولتی زیادی دارد. در روز کارگر، در شهر ویکتوریا، جشنواره ای کلاسیک برگزار می شود و در این زمان، بندر پر از قایق های چوبی می شود. هتل امپرس، از جمله جاهای دیدنی شهر ویکتوریا به شمار می رود. این ساختمان از اوایل قرن بیستم میلادی است و درست در روبه روی بندر واقع شده است.

7. خلیج فاندی

Bay of Fundy

خلیج فاندی در ساحل اقیانوس اطلس در شرق کانادا واقع شده است و بیشتر برای دامنه جذر و مد بالای خود شناخته می شود. به دلیل شکل منحصربه فرد خلیج فاندی، تفاوت ارتفاع آب به هنگام جذر و مد در حدود 16 متر است. یکی از بهترین مکان ها برای تماشای جذر و مدر خلیج فاندی، صخره های هوپ ول است؛ این صخره ها، تعدادی صخره های ستونی شکل ماسه سنگی هستند که در بالای آن ها، درختانی قرار گرفته اند. به هنگام مد، پایه های این صخره ها در داخل آب قرار می گیرند و به هنگام جزر، می توان از پایین این صخره ها را مشاهده کرد.

6. آبشار آتاباسکا

Athabasca Falls

پارک ملی جاسپر در استان آلبرتای کانادا واقع شده است و بزرگترین پارک کوهستانی کانادا به شمار می رود و در آن، دره های وسیع، کوهستان های ناهموار، یخچال های طبیعی، جنگل ها، مراتع سرسبز و رودخانه های خروشان وجود دارد. یکی از جاذبه های اصلی پارک ملی جاسپر، آبشار آتاباسکا است که آبشاری بسیار زیبا به شمار می رود که در درون دره ای باریک جریان دارد. جهتهای امن مختلفی وجود دارند که گردشگران می توانند با استفاده از آن ها، از این آبشار بازدید کنند.

5. چرچیل

Churchill

شهر چرچیل در استان منیتوبا در ساحل خلیج هادسون واقع شده است؛ این شهر کوچک نزدیک به هزار نفر جمعیت دارد اما هر ساله، گردشگران زیادی به آن سفر می کنند. بیشتر گردشگران نیز برای تماشای مشهورترین ساکنین این منطقه یعنی خرس های قطبی به شهر چرچیل سفر می کنند. شهر چرچیل به عنوان مرکز خرس قطبی در جهان شناخته می شود و از جمله جاهای دیدنی برجسته کانادا به شمار می رود. علاوه بر این، شهر چرچیل مکانی ایدئال برای تماشای پرندگان، نهنگ های بلوگا و همچنین شفق قطبی محسوب می شود.

4. آبشار نیاگارا

Niagara Falls

بسیاری از افراد بر این باور هستند که آبشار نیاگارا، تنها نام آبشاری است که در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا واقع شده است اما در حقیقت، آبشار نیاگارا، شامل سه آبشاری است که در مرز بین آمریکا و کانادا قرار دارند. آبشار هورس شو، بزرگترین آبشار است که عمدتا در درون مرز کانادا قرار گرفته است؛ آبشار امریکن و آبشار بریدال ویل نیز در بخش آمریکایی آبشار نیاگارا قرار گرفته اند. سالانه، بیش از 20 میلیون نفر از ابشار نیاگارا بازدید می کنند. بسیاری از گردشگران نیز علاقه مند هستند تا با تور قایق در مید آف میست قدیمی ترین جاذبه آبشار نیاگارا، سفر کنند.

3. قطار کانادایی

The Canadian

بسیاری از افراد که قصد سفر در کانادا را دارند و در پی روشی امن و راحت هستند، سفر با قطار را انتخاب می کنند. قطار کانادایی نیز بهترین گزینه برای انجام این کار به شمار می رود. این قطار، تورنتو را به ونکوور متصل می کند و یکی از مشهورترین جهتهای ریلی در جهان به شمار می رود. در این جهت، مسافران شاهد دریاچه های اونتاریوی شمالی، دشت های پهناور و کوهستان های کانادا هستند. انتهای جهت نیز به کلان شهر مجذوب کننده و تماشایی ونکوور ختم می شود. این جهت حدود 4466 کیلومتر طول دارد که سفر در آن 3 روز طول می کشد. اخیرا حدود 22 میلیون دلار صرف نوسازی و مدرن سازی این خط راه آهن شده است.

2. شهر کبک قدیم

Vieux-Quebec

شهر کبک قدیمی، منطقه ای تاریخی در شهر کبک به شمار می رود. در اینجا بود که کاوشگر فرانسوی ساموئل د چمپلین بندر سنت لوئیس را در سال 1608 تاسیس کرده بود. در طی حکومت فرانسه و انگلیس، حضور نظامی در این شهر بسیار زیاد بوده است و از همین رو، این شهر بسیار مستحکم است. امروزه، در این بخش گردشگرپذیر، بوتیک های کوچکی وجود دارند و علاوه بر این، صدها جاذبه تاریخی نیز وجود دارند که برای عکاسی، سوژه های جالبی محسوب می شوند. بازدید از ارگ این شهر نیز که مشرف به رودخانه سنت لارنس است، بسیار مجذوب کننده و تماشایی خواهد بود.

1. دریاچه مورین

Moraine Lake

دریاچه مورین در داخل پارک ملی بنف واقع شده است؛ این پارک ملی، یکی از مشهورترین و زیباترین پارک های ملی کانادا به شمار می رود و عکس های بسیار زیادی از آن گرفته می شود. منبع تغذیه دریاچه مورین از یخ های ذوب شده یخچال های طبیعی است و احاطه شدن آن از طریق کوهستان های برفی و جنگل های سرسبز، زیبایی آن را دو چندان کرده است. دریاچه مورین در دره تن پیکس واقع شده است که ارتفاع آن به 1885 متر می رسد. قبلا، تصویری از این دریاچه روی اسکانس های 20 دلاری کانادا قرار داشته است و از همین رو، این منظره به عنوان منظره بیست دلاری شهر پیدا کرده است.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2138

به "بهترین جاهای دیدنی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاهای دیدنی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید