با شهر لیون در فرانسه آشنا شوید

به گزارش مجله جاودان، یکی از این شهرهای زیبای فرانسه با ساختمان های زیبا و دلنشین، شهر لیون در فرانسه است. این شهر که در شرق فرانسه قرار گرفته است، به مرکز سرگرمی فرانسه ملقب شده است.

با شهر لیون در فرانسه آشنا شوید

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

همه چیز درباره شهر لیون در فرانسه

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، لیون در واقع سومین شهر عظیم در سراسر کشور فرانسه پس از پاریس و مارسی است و در قسمت شرقی این کشور قرار گرفته است. شهر لیون یکی از عظیم ترین قطب های مالی در کشور فرانسه محسوب می شود. در معماری و نمای کلی شهر لیون می توانید به چشم خود ببینید که تکنولوژی و تاریخ این شهر با هم به خوبی دوست شده اند و ترکیب جالبی را به وجود آورده اند. کافه ها، رستوران ها، موزه ها و گالری های بسیار زیاد و متفاوت شهر لیون در فرانسه از ویژگی های بسیار مجذوب نماینده این شهر به تعداد می فرایند. این شهر متفاوت و زیبا را به اسم مرکز سرگرمی فرانسه می شناسند. لیون شهری است که در آن آب و رودخانه زیاد پیدا می کنید؛ در این شهر 28 پل وجود دارد. شهر لیون، از طریق دو رود عظیم رون و سون و تپه های La Croix-Rousse و Fourvière قرار گرفته است به دو ناحیه متفاوت تقسیم می شود. درباره شهر لیون جالب است بدانید که سرتاسر این شهر به عناون اثر تاریخی یونسکو ثبت شده است و از این نظر، رکورد دار است

شهر لیون با احتساب حومه خود، دومین شهر عظیم و پرجمعیت فرانسه پس از شهر پاریس محسوب می شود. بر اساس استناد بر آمار تقریبی، جمعیت این شهر و حومه اش در سال 2013 میلادی، بیش از دو و نیم میلیون نفر بوده است. بعلاوه این که شهر لیون یکی از شهرهای مهم دانشجویی در سراسر اروپا و کشور فرانسه به شمار میرود. در این شهر بیش از 300 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند. لیون در بسیاری از موارد مختلف به جای پاریس، ریاست فرانسه را در دست می گیرد. بعلاوه این شهر به اسم مرکز آلپ در فرانسه، شناخته شده است. شهر لیون در فرانسه به دلیل داشتن معماری تاریخی، مقر سازمان دنیای یونسکو در بخش میراث تاریخی می باشد. لیون یک شهر تاریخی و مرکز ابریشم دنیا هم محسوب می شود و در کرانه رون قرار گرفته است.

خرید آنلاین پرواز لیون

خرید آنلاین تور لیون

رزرو آنلاین هتل در لیون

تاریخچه شهر لیون در فرانسه

شروع تاریخچه و حیات شهر لیون را باید در تپه های فورویرر و در بقایای شهر باستانی لاگدوموم که به معنای شهر روشنایی است، جستجو کنیم. به رسم و رسوم قدیمی این شهر هر روز عصر در بیش از صد نقطه این شهر طبق رسمی قدیمی، چراغ هایی روشن می شود. امروزه در این شهر معماری عصر رنسانس بیش از همه شهر های فرانسه قابل مشاهده است. در اواخر قرن 15 میلادی شهر لیون که به واسطه بازارهای عظیم و صنعت ابریشمی خود همانطور که گفتیم، مشهور شده بود، به همین دلیل تبدیل به شهری پر هوادار و محل تجمع تجار و جویندگان مدرنیته شده بود.

گذرگاه های سرپوشیده ای که درلیون وجود دارند متعلق به عصر رنسانس هستند وبعلاوه در زمان جنگ دنیای دوم هم به اسم پناهگاه از طریق سربازان فرانسوی از آن ها استفاده می شده است. درباره صنعت ابریشم این شهر باید بگوییم که؛ صنعت ابریشم یکی از اصلی ترین فعالیت های این شهر برای قرن ها بود. در اواخر قرن 19 میلادی و با توجه به موفقیت این شهر در این صنعت، صنعت ابریشم توسعه چشم گیری در شهر لیون داشت و همین باعث معروفیت بیش از پیش این شهر بود. شهر لیون در فرانسه بر روی شهری باستانی رومی به نام لوگدونوم که در سال 43 قبل از میلاد تاسیس شده است و مرکز منطقه گُل که منطقه ای در غرب اروپا که امروزه فرانسه، بلژیک، غرب سوییس و بخش هایی از هلند و آلمان در آن قرار دارند به تعداد می رفته است.

آب و هوای شهر لیون در فرانسه

با این که شمال فرانسه زمستان های سرد و تابستان های غیر قابل پیش بینی وجود دارد اما جنوب این کشور اقلیمی مدیترانه ای شامل زمستان های معتدل و تابستان هایی گرم در خود دارد. شهر لیون در فرانسه در مرکز شرق این کشور قرار گرفته است و معمولا زمستان هایی با دمای منفی دارد. بهار و پاییز در لیون فصل های بسیار دلپذیری هستند و خوشبختانه در این مدت این شهر مانند ماه های جولای (10 تیر تا 9 مرداد) و آگوست (10 مرداد تا 9 شهریور) که با وجود گرم بودن شلوغ هستند، جهانگرد خیلی زیادی را در خود نمی بیند. سپتامبر ()10 شهریور تا 8 مهر شهر لیون را باید مرطوب ترین ماه سال دانست و در هر زمانی امکان دارد باران ببارد. لیون در کل دارای آب و هوای نیمه قاره ای همراه با زمستان هایی سرد است.

مردم شناسی در لیون در فرانسه

زبان مردم در شهر لیون بدون شک فرانسوی است. کارکنان هتل ها، مکان های جهانگردی و رستوران ها قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی هستند. ولی در منطقه ها دور افتاده تر از لحاظ تکلم به زبان انگلیسی از طریق افراد با مشکل روبرو خواهید شد. اطلاعات مربوط به سیستم حمل و نقل و تابلوهای هدایت و رانندگی اکثرا به زبان فرانسه نوشته شده است. در کوچه و خیابان، بسیاری از مردم و به ویژه جوانان حداقل می توانند انگلیسی عمومی را صحبت نمایند، ولی در صورتی که شما کمی بتوانید بعضی از کلمات و یا جملات را به فرانسوی صحبت کنید بسیار مسرور خواهند شد.

شکم گردی در شهر لیون در فرانسه

لیون به خاطر داشتن رستوران ها و آشپزهای بسیار خوب خود معروفیت دارد. چندین رستوران عالی دارای ستاره میشلین در این شهر وجود دارد و معروفیت آن ها به حدی است که بخشی از جاذبه های جهانگردی در این شهر محسوب می شوند. در این رستوران ها بیش از 200 نوع غذای فرانسوی و بین المللی ارائه می شود.

جاذبه های شهر لیون در فرانسه

  • موزه هنرهای زیبا | Musée des Beaux Arts

میراث فرهنگ تاثیرگذار لیون در موزه هنرهای زیبای این شهر نمایانگر فرهنگ غنی این شهر است. این موزه معمولا برترین موزه هنرهای زیبای کشور فرانسه پس از موزه مشهور لوور به تعداد می رود. در میدان Place des Terreaux نزدیک تالار شهر، می توانید این کاخ موزه ارزشمند قرن 17 میلادی را پیدا می کنید. موزه هنرها زیبا در شهر لیون در فرانسه یکی از عظیم ترین مجموعه های هنری اروپا شامل عتیقه جات، نقاشی ها، مجسمه ها و هنرهای تزئینی از مصر باستان تا عصر حاضر را به معرض نمایش گذاشته است. تعداد زیادی اثر مشهور از استادان اروپایی همانند رامبراند، روبنس، پائولو ورونز، تئودور ژریکو و هنرمندان مشهور دیگری در این موزه به چشم می خورد.

  • محله های سنت جان و سنت جرج اُلد تاون |Quartier Saint-Jean and Quartier Saint-Georges

این محله قرون وسطایی در شمال کلیسای جامع قرار گرفته است و مملو از کوچه های سنگ فرش شده و نقاط آرام است.

  • موزه باستان شناسی | Musée de la Civilisation Gallo-Romaine

امروزه این موزه باستان شناسی فوق العاده اشیایی از منطقه گل در دوران رومی ها شامل گلدان، موزائیک، مجسمه، سکه، سرامیک و سنگ قبر را به نمایش گذاشته است. عتیقه هایی که در این مکان وجود دارند، از شهر لوگدونوم (شهری که لیون بر روی آن بنا شده) و بعلاوه سایت های باستان شناسی نزدیک روم باستان یعنی سنت رومن ان گال و وین کشف شده اند.

  • منطقه پرسکیل | Presquile District

پرسکیل منطقه ای در لیون است که مانند یک جزیره درون رودخانه قرار گرفته است. این محله با معماری زیبا و به یادماندنی خود از دیگر نقاط شهر متمایز شده است.

  • کلیسای نوتردام دی فوویه | Basilique Notre-Dame de Fourviere

کلیسای نوتردام دی فوویه بر روی تپه فوویه قرار گرفته است. این کلیسا با 130 متر ارتفاع از رودخانه سون یکی از برترین جاذبه های لیون به تعداد می رود. کلیسای نوتردام دی فوویه با استفاده از کابل ماشین تا بالای تپه در دسترس است. بنای خیره نماینده این کلیسا پس از جنگ فرانسه و پروس ساخته شد که مردم لیون عهد بستند تا اگر شهرشان نجات پیدا کرد، یک پناهگاه ماریان بسازند. ساخت و ساز کلیسا از سال 1872 تا 1884 طول کشید.

  • کلیسای جامع سنت جان باتیست (Cathédrale Saint-Jean Baptiste)

کلیسای باشکوه سنت جان باتیست در قرن 12 میلادی ساخته شد و به خاطر پنجره های رنگ آمیزی شده اش که قدمتشان مربوط به قرن 13 تا 14 میلادی است، معروفیت دارد. پنجره گل سرخی شکل عظیم کلیسا که قدمتش به سال 1392 میلادی باز می شود، اجازه می دهد تا نورهای رنگی زیبای لوله شکل نمایی به وجود بیاید و تلالوشان وارد کلیسا شود.

  • پارک دو لا تت دو | Parc de la Tête dOr

مساحت این پارک 117 هکتار است و فضای سبز زیبایی را در اختیار عموم مردم می گذارد. این مکان عظیم ترین پارک تمام فرانسه به تعداد می رود. پارک دو لا تت دو در ساحل سمت چپ رود رون درست در مرکز شهر واقع شده است و جالب این که یک باغ وحش، باغ گیاه شناسی و باغ گل رز هم دارد.

  • گالری لافایت | Galeries Lafayette

گالری لافایت که یک فروشگاه زنجیره ای مشهور ایت که برترین شعبه اش در شهر لیون در فرانسه است. در این گالری شما فرصت انجام خرید انواع اجناس مجلل مربوط به صنعت پوشاک برایتان کاملا فراهم است.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1778

به "با شهر لیون در فرانسه آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شهر لیون در فرانسه آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید