تفاوت پارتیشن بندی تک جداره و دو جداره

به گزارش مجله جاودان، امروزه پارتیشن بندی در محیط اداری و منازل بسیار رواج یافته است. دلیل این امر اجرای سریع, هزینه مقرون به صرفه و نمای زیبای آنهاست. نصب پارتیشن بندی نسبت به اجرای دیوار معمولی بسیار آسان تر صورت میگیرد و علاوه بر تفکیک فضا باعث زیباتر جلوه دادن فضا نیز میشود. اصولا پارتیشن بندی در ادارات بیشتر از منازل مورد استفاده قرار میگیرد. دلیل این امر تفکیک نمودن فضا و تعیین نمودن حریم کارمندان است که آرامش را برای آنان به ارمغان می آورد و باعث میشود در هر قسمت فعالیتی جداگانه صورت گیرد.

تفاوت پارتیشن بندی تک جداره و دو جداره

پارتیشن بندی به دو دسته پارتیشن های تک جداره و دو جداره تقسیم بندی میشود:

پارتیشن بندی تک جداره

پارتیشن بندی تک جداره اصولا برای تفکیک سازی فضا مورد استفاده قرار میگیرد و نقش موثری در کاهش انتقال سر و صدا ایفا نمیکند. این نوع پارتیشن بندی به پارتیشن بندی معمولی معروف است و ساده تر از پارتیشن های دو جداره میباشد. علاوه بر آن طرح بندی این پارتیشن ها محدود بوده و تنوع زیادی ندارند. رایج ترین نوع پارتیشن های معمولی پارتیشن های MDF با فریم آلومینیومی میباشند.

این نوع پارتیشن بندی در ارتفاع های متفاوت در ساختمان قابل اجرا میباشد و نصب و اجرای آنها بسیار آسان و در مدت زمان کوتاهی صورت میگیرد. قیمت پارتیشن های تک جداره نسبت به دو جداره ارزان تر است زیرا متریال کمتری در اجرای آن به کار میرود.

پارتیشن بندی دو جداره

اصولا در محیط های اداری به دلیل رفت و آمد زیاد میزان سر و صدا بالا میباشد و این امر ممکن است آرامش کارمندان را بهم بزند. بهترین راه چاره برای جلوگیری از انتقال سر و صدا استفاده از پارتیشن بندی دو جداره است. این نوع پارتشن بندی نوعی عایق صدا محسوب میشود و مانع از انتقال سر و صدا شده و محیطی آرام برای کارکنان فراهم میکند. پارتیشن های دو جداره را میتوان در ارتفاع های متفاوت از جمله بلند, کوتاه, تمام سقف و نیمه بلند اجرا نمود.

از جمله مزیت های این نوع پارتیشن بندی نصب پرده کرکره در فاصله بین دو جداره است. این کار علاوه بر ایجاد زیبایی باعث حفظ حریم خصوصی کارمندان نیز میشود. ظاهر پارتیشن های دو جداره در محیط اداری نمایی شیک ایجاد میکند و مورد پسند افراد بسیاری ست. جا به جایی پارتیشن های دو جداره نسبت به تک جداره کمی مشکل تر است و نصب آنها نیز به مدت زمان بیشتری احتیاج دارد. متریال هایی که در این نوع پارتیشن بندی استفاده میشود باعث شده تا قیمت آنها از پارتیشن های تک جداره بالاتر باشد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 597

به "تفاوت پارتیشن بندی تک جداره و دو جداره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت پارتیشن بندی تک جداره و دو جداره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید