تویوتا راو4 در مقابل هیوندای توسان: کدام کراس اوور کامپکت مناسب است؟

به گزارش مجله جاودان، تویوتا راو4 و هیوندای توسان از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن ها پرداخته ایم.

تویوتا راو4 در مقابل هیوندای توسان: کدام کراس اوور کامپکت مناسب است؟

به گزارش خبرنگاران، بسیاری از خودروهای کراس اوور هستند که در بازار خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به تویوتا RAV4 و هیوندای توسان اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، تویوتا RAV4 و هیوندای توسان این روز ها خودروهای بسیار شیکی هستند و می توان آنها را جزو بهترین سدان ها در نظر گرفت.

در این گزارش این دو کراس اوور را در مقابل یکدیگر قرار دادیم و می توانید نتیجه آن را در آخر ببینید.

راو4: راو4 از یک صفحه نمایش لمسی 7.0 اینچی بهره می برد که از سیستم Entune تویوتا استفاده می کند. این خودرو در 4 نسخه XLE ، Adventure ، TRD و Limited عرضه می شود و در نسخه XLE یک صفحه نمایش بزرگتر 8.0 اینچی در دسترس است و در تریم های Adventure ، TRD و Limited به تجهیزاتی استاندارد تبدیل شده است.

سایر موارد استاندارد در این خودرو شامل چراغ های جلو LED، آینه های جانبی گرم شونده و نشانگر های نقطه کور هستند. کنترل آب و هوای اتوماتیک نیز بخشی از این لیست است. یک صفحه نمایش اطلاعات 7.0 اینچی در پنل ابزار تریم های بالاتر از جمله XSE فقط در نسخه هیبریدی به کار برده شده است.

جایگاه برقی در نسخه ها در دسترس است و ناوبری بومی و سیستم صوتی JBL با 11 بلندگو هر دو استاندارد در نسخه لیمیتد و اختیاری در تریم های پایین تر هستند. دوربین 360 درجه فقط در نسخه لیمیتد اختیاری است.

Prime گران تر مجموعه ای از ویژگی های منحصربه فرد را دارد. انتخاب پلاگین تنها راه برای دسترسی به یک صفحه نمایش لمسی بزرگتر 9.0 اینچی، یک نمایشگر هدآپ و یک جایگاه سرنشین با قابلیت تنظیم برقی است.

توسان: صفحه نمایش لمسی استاندارد که در توسان به کار رفته، 8.0 اینچ است. یک صفحه نمایش 10.25 اینچی بزرگتر نیز در دسترس است، اما امکانات اندروید اتو بی سیم و اپل کارپلی را ندارد. سایر ویژگی های استاندارد عبارتند از رادیو HD، ورودی بدون کلید، دو پورت USB و جایگاه پارچه ای مقاوم در برابر لکه و بو را دارد.

نسخه SEL سطح میانه، دارای یک جفت پریز USB دیگر در ردیف دوم، چراغ های LED و جایگاه راننده با قابلیت تنظیم برقی و گرم کن است. گزینه های دیگری در این خودرو وجود دارد عبارتند از درب برقی، شارژر بی سیم، پشت آمپری کاملا دیجیتال و کنترل اتوماتیک آب و هوای دو منطقه ای است.

تریم لیمیتد دارای سقف بالا شیشه ای فوق العاده، جایگاه سرنشین جلو با قابلیت تنظیم برقی، گرمکن جایگاه های عقب، دوربین 360 درجه، ویژگی دستیار پارک هیوندای و موارد دیگر است.

راو4: هر راو4 نسخه ای از موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر تویوتا را در زیر کاپوت خود دارد که تنها مدل های بنزینی از آن استفاده می کنند و 203 اسب بخار قدرت و 189 پوند فوت گشتاور تولید می کنند؛ این موتور به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل شده است. خریداران برای بیشتر تریم ها می توانند یکی از دو چرخ محرک جلو یا چهار چرخ متحرک را انتخاب کنند که شامل Adventure/Trail و TRD فقط AWD هستند. مدل های هیبریدی، نسخه کارآمدتر موتور بنزینی چرخه اتکینسون را اجرا می کنند که به دو موتور الکتریکی متصل است.

توسان: خط تولید توسان نیز با موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی آغاز می شود. قدرت موتور هیوندای در مقایسه با راو4 کمی کاهش یافته و 187 اسب بخار قدرت و 178 پوند فوت گشتاور تولید می کند. این خودرو به یک گیربکس هشت سرعته نیز متصل می شود و در هر دو نوع FWD و AWD عرضه می شود.

این خودرو در نسخه هیبریدی نیز به یک موتور 1.6 لیتری توربو وصل شده است که با یک موتور الکتریکی کار می کند تا 227 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت گشتاور تولید کند. موتور از یک باتری لیتیوم یونی 1.49 کیلوواتی در زیر جایگاه های عقب استفاده می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1915

به "تویوتا راو4 در مقابل هیوندای توسان: کدام کراس اوور کامپکت مناسب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا راو4 در مقابل هیوندای توسان: کدام کراس اوور کامپکت مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید