جنگ ایران و عربستان در AFC اوج گرفت، دوحه محبوب ایرانی ها؛ مسقط محبوب سعودی ها

به گزارش مجله جاودان، رسانه های حاشیه خلیج فارس با دامن زدن به ماجرای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا از جنگی جدید میان بعضی کشور ها از جمله ایران و عربستان در مورد انتخاب گزینه مدنظرشان برای میزبانی متمرکز خبر دادند.

جنگ ایران و عربستان در AFC اوج گرفت، دوحه محبوب ایرانی ها؛ مسقط محبوب سعودی ها

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد ادامه بازی های مرحله گروهی این فصل لیگ قهرمانان آسیا را اواخر تیر و اوایل مرداد با شکل و شمایلی متفاوت از همواره برگزار کند تا با وجود بحران کروناویروس ACL2020 ناتمام باقی نماند. استدلال برگزاری رقابت ها در این فصل از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به قرارداد های اسپانسرینگ و جرایم سنگین فسخ این قرارداد ها برمی گردد که لطمه جبران ناپذیر اقتصادی به AFC و کل فوتبال باشگاهی آسیا وارد می نماید. ویندسور جان دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا چند روز قبل رسماً به این موضوع واکنش نشان داد و مدعی شد سیاستگذاری جدید این است که بازی ها به هر شکل ممکن به سرانجام برسد.

در پی این صحبت ها و نشست های متعددی که در کمیته برگزاری ACL با نماینده کشور های حاضر در این تورنمنت برگزار گردید در نهایت از مقر AFC خبر رسید ادامه فصل لیگ قهرمانان آسیا 2020 از اواخر تیر یا اوایل مرداد با ورود به ماه میلادی آگوست استارت می خورد. این تایم زمانی بعد از مشاوره های متفاوت با ارگان های بهداشتی در سطح قاره اتخاذ شذ تا جایی که سران کنفدراسیون به فدراسیون های مختلف آسیایی وعده دادند در این برهه کروناویروس کاملاً تحت کنترل نظام پزشکی کشور ها درخواهد آمد، اما با این وجود شکل برگزاری بازی ها به سال های سرانجامی جام باشگاه های آسیا و متمرکز برگزار گردیدن این رقابت ها برخواهد گشت تا به این ترتیب کنترل تیم ها در محیطی امن راحت تر پیش برود.

ایده کنفدراسیون آسیا و کمیته برگزاری ACL میزبانی از تیم های چهارگروه در غرب و شرق در چهار کشور است. این ایده هم موافقانی دارد هم مخالفانی که براساس صحبت های دبیرکل AFC می توان این گونه برداشت کرد که همه طرفین ماجرا به جمع بندی مثبتی رسیدند. در این بین برخلاف کشور های شرقی، اما در غرب قاره کهن در مورد اینکه کدام کشور ها میزبان باشند هنوز اتفاق نظری وجود ندارد تا جایی که بعضی رسانه های حاشیه خلیج فارس با دامن زدن به این ماجرا از جنگی جدید میان بعضی کشور ها از جمله ایران و عربستان در مورد انتخاب گزینه مدنظرشان برای میزبانی متمرکز خبر دادند. به نوشته اسپورت کا عربستان سران AFC در حال حاضر چهار گزینه برای میزبانی بازی های این منطقه مد نظر دارند که دوحه قطر، کویت پایتخت کویت، دبی امارات و مسقط در عمان این گزینه ها هستند.

در این بین از بین دبی و کویت یکی احتمالاً کنار خواهد رفت که گفته می گردد شانس دبی برای خروج از گزینه ها براساس مخالفت وزارت بهداشت امارات برای میزبانی تورنمنت ها بیشتر است. از همین رو از بین سه گزینه مدنظر ایرانی ها روی میزبانی دوحه و کویت نظر مثبت دارند، اما سعودی ها به جای دوحه قصد دارند با اعمال فشار مسقط و کویت را انتخاب و معرفی نمایند. جنگ انتخاب دوحه یا مسقط از سوی نماینده های ایران و عربستان به سوژه ای مهم در این روز ها تبدیل شده تا جایی که این جنگ پشت پرده آن هم در روز هایی که مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور نیمه تعطیل محسوب می گردد می تواند باعث بازگشت زودهنگام سران کنفدراسیون پشت میز های خود برای تصمیم گیری نهایی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 877

به "جنگ ایران و عربستان در AFC اوج گرفت، دوحه محبوب ایرانی ها؛ مسقط محبوب سعودی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ ایران و عربستان در AFC اوج گرفت، دوحه محبوب ایرانی ها؛ مسقط محبوب سعودی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید