حذف کاغذ از تعاونی ها، مجامع شرکت های تعاونی الکترونیکی می شود

به گزارش مجله جاودان، با امضای تفاهم نامه بین حوزه ثبت شرکت ها و معاونت تعاون از این پس مجامع شرکت های تعاونی و همچنین کار های ثبت و تغییرات شرکت های تعاونی به صورت الکترونیکی برگزار و کاغذ از تعاونی ها حذف می شود.

حذف کاغذ از تعاونی ها، مجامع شرکت های تعاونی الکترونیکی می شود

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، امروز تفاهم نامه تکالیف مشترک حوزه ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونت تعاون وزارت کار به امضای محمد جعفر کویری معاون امور تعاون وزارت کار و مهدی اقبال معاون امور اسناد سازمان ثبت در محل وزارت تعاون به امضاء رسید.

بر اساس این تفاهم نامه از این پس سامانه جامع بخش تعاون و سامانه الکترونیکی شرکت ثبت اسناد و املاک از شهریور مرتبط می شوند و تمامی فعالیت های ثبت و تغییرات شرکت های تعاونی، همچنین برگزاری مجامع شرکت های تعاونی به صورت الکترونیکی و آنلاین خواهد شد و نیازی به ارائه کاغذ و یا صورت جلسه و یا حضور افراد در این مجامع به صورت فیزیکی نخواهد بود.

در این مراسم محمد جعفر کویری با بیان اینکه فرایند اداری برای تعاونی ها قبلا زمان بر بود گفت: با رویکرد نو قوه قضایی سرعت تحولات در این بخش مثبت بوده و سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون کشور در گام تکمیلی تر به سمت مجامع الکترونیکی تعاونی ها با هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک در بخش ثبت شرکت ها فعالیت می کند و تا شهریور سال جاری این دو سامانه به صورت پنجره واحد در دسترس تعاون گران خواهد بود و ورود اطلاعات از یک جا خواهد بود و لازم نیست در سازمان ثبت اسناد اطلاعات نو بارگذاری شود. همچنین فرایند های غیرآنلاین کنار می فرایند و تمام فرایند ها الکترونیکی خواهد شد، تشکیل تعاونی ها، تغییرات شرکت و مجامع شرکت ها به صورت آنلاین و در ارتباط مستقیم با سامانه جامع بخش تعاون و سامانه ثبت شرکت ها انجام خواهد شد.

همچنین مهدی اقبال مسئول ثبت شرکت های سازمان ثبت اسناد هم در این مراسم گفت: منافع این اقدام برای مردم است و در سند تحول بخش قضایی که به امضای رئیس قوه قضائیه رسیده الکترونیکی کردن همه فرایند های اداری قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که زیر مجموعه این قوه واقع شده است، در دستورکار قرار گرفته است.

به گفته اقبال سازمان ثبت اسناد در زمینه الکترونیکی کردن فرایند ها پیشتاز بوده و در هفته قوه قضائیه هم مورد تقدیر رئیس قوه قرار گرفته است. از این پس همه فعالیت های تعاونی ها از جمله تاسیس شرکت و تغییرات آن که تا به امروز به صورت دستی و کاغذی بود طی یک فرایند و در سامانه مشترکی که بین وزارت تعاون و سازمان ثبت اسناد واقع شده است، فرایند ها به صورت الکترونیکی و همچنین مجامع شرکت ها به صورت آنلاین و الکترونیکی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برخی شرکت های تعاونی چند صد هزار عضو دارند، با توجه به شرایط کرونایی جمع کردن این اعضا به هیچ وجه امکانپذیر نیست و بهترین روش از طریق سامانه های الکترونیکی و به صورت آنلاین و غیرحضوری است که مجامع به صورت الکترونیکی و هوشمند انجام شود.

مدیرکل ثبت شرکت های سازمان ثبت اسناد گفت: نگاه این سازمان الکترونیکی کردن و هوشمندسازی و حذف کاغذ از فرایندهاست و ما شعار خداحافظی از بایگانی و سیستم بدون کاغذ را ارائه کرده ایم. در سال جاری پنجره واحد اجرا می شود که کار بزرگی در سازمان ثبت به تعداد می رود.

همچنین حمید کشاورز، مدیرکل ثبت شرکت ها و موسسات تجاری سازمان ثبت هم گفت: در کشور 230 هزار شرکت تعاونی داریم که هوشمندسازی و الکترونیکی کردن امور این شرکت ها بسیار مهم است و از هفته آینده مجامع شرکت های تعاونی به صورت الکترونیکی در سراسر کشور برگزار می شود.

وی گفت: در گام دوم یکپارچه کردن سامانه وزارت تعاون و سازمان ثبت اسناد در دستور واقع شده است که تا شهریور ماه انجام می شود و حذف اوراق و گزارش های کاغذی انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1763

به "حذف کاغذ از تعاونی ها، مجامع شرکت های تعاونی الکترونیکی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف کاغذ از تعاونی ها، مجامع شرکت های تعاونی الکترونیکی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید