خبرنگاران تاکید جهاد کشاورزی میاندوآب به سمپاسی مزارع گندم علیه آفت سن

به گزارش مجله جاودان، مهاباد- خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: کشاورزان این شهرستان به ویژه منطقه باروق نسبت به سمپاسی مزارع گندم و جو علیه آفت سن در اسرع وقت اقدام کنند.

خبرنگاران تاکید جهاد کشاورزی میاندوآب به سمپاسی مزارع گندم علیه آفت سن

علی دیانتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با توجه به افزایش تراکم سن مادر در مزارع گندم و جو، جهت جلوگیری از ایجاد خسارت در این مرحله و به ویژه در مراحل بعدی رشد مزارع، از تاریخ 24 فروردین نسبت به سمپاشی مزارع خود باید اقدام کنند.

وی افزود: آفت سن مادر در بعضی از مزارع شهرستان مشاهده شده که در منطقه باروق به مرحله نرم مبارزه رسیده و باید جهت جلوگیری از خسارت آفت به مزارع سمپاشی بر علیه آن انجام شود.

وی گفت: در سال زراعی جاری، 24 هزار و 161 هکتار از زمین های کشاورزی میاندوآب به زیر کشت گندم رفته است که از این میزان 13 هزار و 371 هکتار مربوط به گندم دیم و 10 هزار و 790 هکتار مربوط به گندم آبی است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: چهار هزار و 654 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان نیز زیر کشت جو رفته است که سه هزار و 416 هکتار مربوط به جو آبی و هزار و 238 هکتار مربوط به جو دیم است.

میاندوآب دارای 82 هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل 52 هزار هکتار اراضی آبی و 30 هزار هکتار اراضی دیم است و سالانه بیش از 50 نوع محصول زراعی و باغی نزدیک به 950 هزار تُن از این اراضی تولید می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 980

به "خبرنگاران تاکید جهاد کشاورزی میاندوآب به سمپاسی مزارع گندم علیه آفت سن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکید جهاد کشاورزی میاندوآب به سمپاسی مزارع گندم علیه آفت سن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید