ششمین دوره برنامه داوری مهر اصالت ملی در 31 استان کشور برگزار می شود

به گزارش مجله جاودان، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار واصله، ششمین دوره برنامه داوری مهر اصالت ملی در 31 استان کشور برگزار می شود.

ششمین دوره برنامه داوری مهر اصالت ملی در 31 استان کشور برگزار می شود

ویدا توحدی، مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برنامه مهر اصالت ملی که به منظور تبیین داوری معیارهای خاص صنایع دستی و مقدمه ای برای آمادگی در برنامه مهر اصالت بین المللی شورای جهانی صنایع دستی برگزار می شود، در شرایط تازه و به اقتضای نیاز روز بازبینی و بازطراحی شده است.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: این برنامه در 31 استان، در قالب 9 منطقه برگزار خواهد شد، محصولات مربوطه در مراکز این منطقه تجمیع شده و تحت نظر نمایندگان و مقامات ارشد معاونت صنایع دستی از سوی سه تا پنج داور مجرب و غیربومی ارزیابی می شوند.

او افزود: دبیر این منطقه ها نیز مدیران کل استان هایی هستند که میزبانی را برعهده دارند و در حکمی از سوی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان دبیر انتخاب می شوند.

توحدی در ادامه گفت: منطقه یک به مرکزیت خوزستان شامل استان های خوزستان، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد، منطقه دو به مرکزیت آذربایجان غربی شامل استان های آذربایجان غربی، اردبیل و آذربایجان شرقی، منطقه سه به مرکزیت کرمان شامل استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، منطقه چهار به مرکزیت مازندران شامل استان های مازندران، گلستان و سمنان و منطقه پنج به مرکزیت البرز شامل استان های البرز، تهران و مرکزی معین شده است.

او یادآور شد: همچنین منطقه شش به مرکزیت کرمانشاه شامل استان های کرمانشاه، ایلام، لرستان، کردستان و همدان، منطقه هفت به مرکزیت یزد شامل استان های یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان، منطقه هشت به مرکزیت قزوین شامل استان های قزوین، گیلان و زنجان و منطقه 9 به مرکزیت خراسان رضوی، شامل استان های خراسان رضوی خراسان شمالی و خراسان جنوبی تقسیم بندی شده است.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: با توجه به ضرورت استفاده از فناوری های نوین امیدواریم در آینده نزدیک سایتی طراحی شود تا از طریق آن، بدون نیاز به حضور فیزیکی داوطلبان بتوانند در این برنامه محصولات خود را شرکت دهند.

توحدی خاطرنشان کرد: در پنج دوره داوری مهر اصالت ملی که تا به امروز برگزار شده، 5856 اثر پیروز به دریافت مهر اصالت ملی شده اند. ضمن اینکه 318 اثر از ایران مهر اصالت بین المللی دریافت کرده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1943

به "ششمین دوره برنامه داوری مهر اصالت ملی در 31 استان کشور برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ششمین دوره برنامه داوری مهر اصالت ملی در 31 استان کشور برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید