شهریه مهم تر از مؤفقیت دانشجو است

به گزارش مجله جاودان، دانشگاه های سراسر استرالیا محکوم به این شده اند که ثبت نام صدها هزار دانشجوی خارجی تنها به دلیل دریافت شهریه از آنها است و مؤفقیت تحصیلی این دانشجویان جایگاهی در میان سران دانشگاه های استرالیا ندارد.

شهریه مهم تر از مؤفقیت دانشجو است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از universityworldnews، دانشگاه های سراسر استرالیا محکوم به این شده اند که ثبت نام صدها هزار دانشجوی خارجی تنها به دلیل دریافت شهریه از آنها است و مؤفقیت تحصیلی این دانشجویان جایگاهی در میان سران دانشگاه های استرالیا ندارد.

آمارها بیانگر آن است، طی یک دهه گذشته شمار دانشجویان خارجی استرالیا با بیش از 60 درصد رشد روبرو بوده است.

یک گزارش تلویزیونی برجسته به تازگی نشان داده، درحالی صدها هزار دانشجو از کشورهای مختلف در آموزش عالی استرالیا ثبت نام می شوند که لزوما همه آنها فارغ التحصیل نمی شوند.

براساس آماری که وجود دارد، ضعف در زبان انگلیسی منجر به رها کردن تحصیل توسط دانشجویان خارجی دانشگاه های استرالیا شده است؛ ترک تحصیل دانشجویان خارجی به دلیل عدم تسلط به زبان انگلیسی حتی تا دوره کارشناسی ارشد پیش رفته و چه بسا دانشجویان ارشد مهارت پایین تری دارند.

متخصصان می گویند: با وجود آنکه مهارت زبان انگلیسی دانشجو شرط پذیرش در دانشگاه است، اما به علت اینکه بسیاری از آنها صرفا برای دریافت پذیرش دوره زبان انگلیسی را می گذرانند خیلی زود آموخته های خود را به فراموشی می سپارند و درنتیجه در کلاس درس متوجه دروس نمی شوند.

براساس اعلام وزارت علوم و تحقیقات استرالیا، در آمد تحصیلی این کشور از پذیرش دانشجویان بین المللی به بیش از 34 میلیارد دلار آمریکا در سال 2017 رسیده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 214

به "شهریه مهم تر از مؤفقیت دانشجو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهریه مهم تر از مؤفقیت دانشجو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید