طرح نو ساماندهی منطقه ها حاشیه نشین با استقبال شهروندان روبرو شده است

به گزارش مجله جاودان، خبرگزاری خبرنگاران-شهردار تبریز گفت: در بازدید میدانی که از منطقه ها حاشیه نشین شهر داشتیم و بر اساس ارزیابی موجود از ساکنین این محل، طرح ساماندهی منطقه ها حاشیه نشین شهر با استقبال شهروندان روبرو شده است.

طرح نو ساماندهی منطقه ها حاشیه نشین با استقبال شهروندان روبرو شده است

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ عباس رنجبر اظهار کرد: بر اساس مطالعاتی که انجام داده ایم، طرح خود را برای اولین تحت عنوان توانمندسازی از درون و در قالب قرارگاه اقدام به شورای شهر ارائه کردیم.

وی اضافه نمود: این طرح در دو هفته گذشته به شورای شهر ارائه شده است که در صورت تصویب با به سازی بلوک های معین شده این شروع می گردد.

شهردار تبریز توضیح داد: در طرح توانمندسازی از درون، از بدهی های مردم صرف نظر نموده و اقدام به بهسازی معابر و محلات و تعریض آنها می کنیم.

وی اضافه نمود: واحدهای مسکونی که در راستا طرح هستند، تملک می شوند و دیگر واحدهای مسکونی نیز بر اساس ضوابط شهرسازی، برای هر واحد دو و نیم طبقه پروانه ساخت ارائه می کنیم.

رنجبر تأکید کرد: تنها خواسته ما از مردم این است که احداث ساختمان باید با نظارت مهندس ناظر شهرداری صورت بگیرد تا در موقع زلرله فرو نریزد.

شهردار تبریز حاشیه نشینی را موضوعی مهم دانسته و گفت: بسیاری از شهرهای کشور درگیر مسئله حاشیه نشینی هستند و در تمام جهان نیز این موضوع وجود دارد.

وی گفت: روش هایی که برای حل این معضل در جهان وجود دارد معین است، بدین صورت که آپارتمان های بلندمرتبه ای احداث می نمایند و ساکنین خانه های تک واحدی را به آنجا انتقال می دهند و دوباره در همان محل های تک واحده آپارتمان سازی می گردد.

رنجبر یادآور شد: مهمترین مشکل این روش این است بافت اجتماعی آن منطقه بهم می خورد و مسائل ایجاد شده برای مردم باعث شکست این روش مدیریتی می گردد؛ لذا بر اساس مطالعاتی که انجام داده ایم، طرح خود را برای اولین بار تحت عنوان توانمندسازی از درون در قالب قرارگاه اقدام به شورای شهر ارائه کردیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2036

به "طرح نو ساماندهی منطقه ها حاشیه نشین با استقبال شهروندان روبرو شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح نو ساماندهی منطقه ها حاشیه نشین با استقبال شهروندان روبرو شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید