عادت هایی که فقط آلمانی ها درک می کنند

به گزارش مجله جاودان، کشور آلمان هم مثل سایر کشورهای دنیا، عاداتی مخصوص به خود دارد که از آن میان می توان به دوبله همه فیلم هاd خارجی، آویزان کردن اشیای گمشده به درخت و توجه زیاد به اوقات فراغت اشاره کرد.

عادت هایی که فقط آلمانی ها درک می کنند

برخی معتقدند که فرهنگ را باید به عنوان مجموعه ای از عادت ها تعریف کرد. تمام قوانین آداب و رسوم، سنت ها، باورها و عادت های خاصی که برای افراد ساکن در یک منطقه یا کشور آشنا و متداول است، می تواند برای افراد غریبه، عجیب و غریب و باورنکردنی باشد. شاید باور نکنید ولی کشور آلمان یکی از همین کشورها است که عادات مخصوص به خود را دارد. با ما همراه باشید تا از این عادت ها بیشتر بدانید.

1. همه فیلم های خارجی را دوبله می کنند

با اینکه وجود زیرنویس در فیلم های غیرانگلیسی که به کشورهای انگلیسی زبان ارسال می شود، امری رایج به شمار می رود؛ اما قضیه در آلمان فرق می کند. بیشتر فیلم های خارجی در کشور آلمان دوبله می شود و دوبله، صنعت بزرگی در این کشور محسوب می شود به طوری که فقط در سال 2013، این صنعت 125 میلیارد دلار درآمد داشته است.

2. برای هر چیزی، یک کلمه دارند

یکی از مواردی که شما را شگفت زده خواهد کرد، اقتصاد زبان آلمانی است. در واقع برای بیان یک ایده پیچیده، می توان کلمات را با هم ترکیب کرد و با کمک کلمه ای طولانی تر آن را بیان نمود. به عنوان مثال، Arbeiterunfallversicherungsgesetz را در نظر بگیرید که آلمانی ها به عنوان یک کلمه برای بیمه تصادف کارمند به کار می برند یا کلمه Kraftfahrzeughaftpflichtversicherung که به معنای مسئولیت بیمه برای وسایل نقلیه است. پس می بینید که ترکیب کلمات آلمانی کلی هیجان انگیز خواهد بود و می توانید از این راه، ایده های مزخرف را بیان کنید و جالب اینجاست که آلمانی ها آن را متوجه می شوند.

3. اشیای گم شده را به درخت آویزان می کنند

به لحاظ فرهنگی، آلمانی ها نسبت به دیگر کشورهای اروپای شمالی، رفتاری محبت آمیز تر و صمیمی تر دارند. در این کشور مردم مراقب یکدیگر هستند و اگر به صورت اتفاقی، دستکش خود را به زمین بیندازید، مطمئن باشید که وقتی در پی وسیله گمشده خود می روید، آن را روی یک شاخه درخت پیدا خواهید کرد.

4. کریسمس زودتر به آلمان می آید

آلمان نیز مثل برخی از کشورهای اروپایی، جشن های کریسمس را پیش از روز کریسمس آغاز می کنند. با اینکه در انگلستان یا آمریکا، بچه ها در 25 دسامبر می توانند کادوی خود را باز کنند، اما در آلمان، بچه ها در روز 24 دسامبر این کار را انجام می دهند. علاوه بر این، در 24 دسامبر، کار تزیین خانه ها را به پایان می رسانند و یک شام دورهمی با حضور اعضای خانواده برپا می شود.

5. اهمیت زیادی به اوقات فراغت می دهند

آلمانی ها برای اوقات فراغت خود ارزش زیادی قائل هستند، به عنوان مثال، همه کارهایشان را در روزهای یکشنبه تعطیل می کنند و سایر ایام هفته را به خرید خواروبار اختصاص می دهند. با اینکه این عادت ریشه در انگیزه های مذهبی دارد، اما امروزه برای استراحت و اوقات فراغت، دوری از همهمه و شلوغی شهر و خوشگذرانی در کنار اعضای خانواده و دوستان نیز به کار می رود.

6. خیلی رسمی با پلیس صحبت می کنند

در بیشتر فرهنگ ها مردم معمولا برای ارتباط با پلیس، رفتار مودبانه دارند؛ اما در آلمان قوانین خاصی در ارتباط با برخورد با قانون وجود دارد. به عنوان مثال هنگام صحبت با پلیس به هیچ عنوان نباید از کلمه غیررسمی du استفاده کنید و همیشه با کلمه رسمی Sie او را مخاطب قرار دهید. عدم توجه به همین رفتار کوچک و ساده می تواند جریمه ای معادل 600 یورو برای فرد تمام شود و جالب است بدانید که این جریمه، قانونی محسوب می شود.

7. آلمانی ها و اتریشی ها به یک زبان صحبت نمیکنند

خیلی از خارجی ها به اشتباه فکر می کنند که آلمانی ها و اتریشی ها به یک زبان صحبت می کنند. با اینکه این دو کشور همسایه هستند و زبان نوشتاری تقریبا مشابهی دارند، اما زبان گفتاری آنها کاملا با هم فرق دارد. تفاوت خیلی زیادی بین زبان آلمانی آلمان و آلمانی اتریشی وجود دارد و این موضوع در منطقه ها روستایی اتریش خیلی شدیدتر می شود.

8. افسانه کرامپوس هنوز هم وجود دارد

از بین داستان های افسانه ای که از جنگل های مسحورکننده آلمان گرفته شده است، هنوز هم برخی از عناصر فولکلور در این کشور به چشم می خورد. به عنوان مثال، یکی از این موارد، کرامپوس (Krampus)، بز شیطانی شبیه به انسان است که جزو وسایل رایج در طول فصل کریسمس در باواریا به شمار می رود. این بز انسان نما، بچه های بازیگوش را می خورد و مردم را با عصای چوبی کتک می زند. هر سال مردم به شکل کرامپوس لباس می پوشند و به خیابان ها می آیند تا رفتارهای شیطانی او را در عصر معروف به کرمپوسلاف، به نمایش درآورند.

9. مردان لباس سنتی می پوشند

شلوارک چرمی، جوراب های تا زانو و بند شلوارک شاید لباس روزمره مردم آلمان نباشد؛ اما به عنوان بخشی از میراث ملی به شمار میرود. این ترکیب لباسی خیلی جالب است و بهترین زمان برای دیدن این پوشش، جشن اکتبر سالیانه در مونیخ است.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2054

به "عادت هایی که فقط آلمانی ها درک می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادت هایی که فقط آلمانی ها درک می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید