فناوری ضدعفونی کننده نانو برای پاسخ به احتیاج کشور توسعه می یابد

به گزارش مجله جاودان، شرکتی نوپا برای پاسخ به احتیاج موجود در کشور در حوزه مواد ضدعفونی کننده، فناوری فراوری ضدعفونی کننده حاوی کلوئید نانوذرات نقره بر پایه اتیلن گلیکول را توسعه داده است.

فناوری ضدعفونی کننده نانو برای پاسخ به احتیاج کشور توسعه می یابد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت پرتو فن پزشکی پردیس برای پاسخ به احتیاج موجود در کشور در حوزه مواد ضدعفونی نماینده، فناوری فراوری ضدعفونی نماینده حاوی کلوئید نانوذرات نقره بر پایه اتیلن گلیکول را توسعه داده است. سیدمحمد کاظم زاده باغبانانی از مدیران این شرکت نوپا می گوید: شرکت پرتو فن پزشکی از زیرمجموعه های شرکت پویندگان پزشکی پردیس است که به دنبال تجاری سازی فناوری ضدعفونی نماینده های نانو در کشور است. با شیوع ویروس کرونا و افزایش احتیاج به مواد ضدعفونی نماینده، شرکت پرتو فن پزشکی فرآیند تجاری سازی خود را تسریع نموده تا بتواند ضدعفونی نماینده حاوی کلوئید نانوذرات نقره بر پایه اتیلن گلیکول را به بازار عرضه کند.

باغبانانی می افزاید: احداث کارخانه مربوط به فراوری این ضدعفونی نماینده در شهرستان مینودشت استان گلستان به سرانجام رسیده و به زودی خط فراوریی با ظرفیت 10 هزار لیتر در روز کار خود را شروع خواهد نمود. البته ظرفیت اسمی این خط فراوری 20 هزار لیتر در روز است، اما در حال حاضر محدودیت ظروف بسته بندی داریم و با برطرف این محدودیت، ظرفیت فراوری افزایش خواهد یافت.

وی می افزاید: میزان فعالیت باکتری کشی این محصول مطابق با استاندارد ملی ضدعفونی نماینده ها و گندزدا های شیمیایی-آزمون سوسپانسیون کمی برای ارزیابی فعالیت باکتری کشی ضدعفونی نماینده ها و گندزدا های شیمیایی مورد استفاده در مکان های پزشکی به شماره ISIRI 10504 مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج قابل قبولی به دست آمده است.

باغبانانی درباره مزیت این ضدعفونی نماینده می گوید: بیشتر ضدعفونی نماینده های فراوری در کشور برپایه الکل است که الکل می تواند عوارضی برای بعضی افراد در پی داشته باشد. اما ضدعفونی نماینده های حاوی نانوذرات نقره برپایه آب بوده و حساسیت های مربوط به الکل را ندارند. همچنین با شیوع کرونا محدودیت هایی در تهیه الکل به وجود آمد که این موضوع در خصوص فراوری ضدعفونی نماینده های حاوی نانوذرات نقره وجود ندارد.

وی درباره نگهداری محلول های ضدعفونی نماینده نقره می گوید: از انجایی که تابش پرتوفرابنفش موجب تغییر ساختار نانوذرات نقره می گردد، بهتر است این ضدعفونی نماینده از تابش مستقیم نور خورشید دور نگه داشته شوند تا اثربخشی خود را حفظ نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1008

به "فناوری ضدعفونی کننده نانو برای پاسخ به احتیاج کشور توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری ضدعفونی کننده نانو برای پاسخ به احتیاج کشور توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید