محل شلیک گلوله را با تلفن همراه ردیابی کنید

به گزارش مجله جاودان، سروصدای زیاد در نبردهای نظامی معمولاً باعث می گردد تا سربازان نتوانند محل دقیق شلیک را تشخیص دهند. اما با استفاده از یک فناوری جدید مبتنی بر گوشی های هوشمند این مشکل رفع می گردد.

محل شلیک گلوله را با تلفن همراه ردیابی کنید

فناوری جدید که به اختصار TCAPS نامیده می گردد از هدفون های متعارف مجهز به میکروفون های کوچک در درون و بیرون آن برای ردگیری صدای دیگر سربازان، فیلتر کردن و پالایش کردن اصوات دریافتی و در نهایت شناسایی موقعیت تیراندازی دشمن استفاده می نماید.

از این میکروفون ها می توان برای تسهیل برقراری ارتباط میان سربازان خودی نیز استفاده کرد. فیلتر الکترونیک نصب شده در این هدفون به گونه ای تعبیه شده که به از کار انداختن هدفون برای قطع صداهای بلند محیط اطراف ممکن می نماید. به عنوان مثال، در زمان شلیک نیروهای خودی در فاصله نزدیک می توان هدفون را از کار انداخت تا صدای بلند، سرباز را آزار ندهد.

دقت بالای میکروفون های نصب شده در این هدفون هم شناسایی جهت شلیک گلوله دشمن را ممکن می نماید و هم یافتن موقعیت جغرافیایی سرباز متخاصم را تسهیل می نماید. این سیستم که با همکاری پژوهشگران فرانسوی و آلمانی طراحی شده فعلاً در مرحله آزمایشی است و انتظار می رود با تجاری سازی آن تحولی بنیادین در عرصه نبردهای زمینی ایجاد گردد.

برای تسهیل استفاده از این هدفون، یک اپلیکشن تلفن همراه نیز برای آن طراحی شده تا داده های هدفون به وسیله بلوتوث به گوشی منتقل گردد و الگوریتم تحلیلگر برنامه مذکور بعد از انجام محاسبات لازم موقعیت سرباز شلیک کننده را به فرد کاربر نشان می دهد. انتظار می رود استفاده عملیاتی از این فناوری از سال 2021 شروع گردد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 212

به "محل شلیک گلوله را با تلفن همراه ردیابی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محل شلیک گلوله را با تلفن همراه ردیابی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید