هر گل امباپه چقدر می ارزد؟

به گزارش مجله جاودان، کیلین امباپه ستاره فرانسوی باشگاه پاری سن ژرمن براساس یافته های یک تحقیق، گران قمیت ترین بازیکن کنونی دنیا محسوب می گردد.

هر گل امباپه چقدر می ارزد؟

در خصوص ساختار فوتبال دو باور کلی بین کارشناسان وجود دارد. عده ای بر این باورند که این رشته ورزشی بازی بسیار پیچیده ای است که با تاکتیک های مختلف همراه شده و گروهی دیگر نیز، محبوب ترین ورزش کنونی دنیا را ساده و راحت تلقی می نمایند.

البته فوتبال چه پیچیده باشد و چه آسان، چه در سطح حرفه ای انجام گردد و چه در رده آماتور، احتیاج به گل دارد. در واقع گل و گلزنی است که پیوسته به این رشته، استمرار و هیجان می بخشد.

از این منظر، جای تعجب نیست بازیکنانی که بیشترین تعداد گل را می زنند، معمولا بیشترین پول و دستمزد را هم دریافت نمایند.

برای سال ها، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، این دو اعجوبه پرتغالی و آرژانتینی، آمار بالاترین تعداد گل زده را داشتند و البته پرعایدیترین بازیکنان حرفه ای دنیا نیز به حساب می آمدند.

اما با افزایش تدریجی سن، این دو فوق ستاره تکنیکی، از اوج فاصله گرفته و اکنون راه را برای گلزنان جوان و جویای نام بازنموده اند. حالا وقتی صحبت از گران ترین ها و پرعایدیترین ها در وادی فوتبال حرفه ای می گردد، باید نگاهی به دیگر بازیکنان شاخص کرد.

امباپه با دستمزدی بالا

براساس اطلاعات موجود کیلین امباپه سالانه 50 میلیون یورو دستمزد می گیرد. معنای این جمله آن است که عایدی مهاجم تیم ملی فرانسه به نسبت گذشته دوبرابر شده است. برای یک باشگاه معمولی و غیر وابسته، پرداخت چنین رقمی، به واقع سخت است.

اگر چه در رابطه با خصوصیات ممتاز مهاجم ملی پوش پی اس جی تردیدی نیست، اما حتی تامین این رقم برای باشگاه متمولی مثل پاری سن ژرمن هم سخت خواهد بود. اما حال که صحبت از امباپه و عایدی هنگفت وی شد، باید به تحقیق جالبی که اسپورتینگ مدیا داشته، اشاره نمود.

این پرتال لیستی از 10 بازیکن گران قیمت این روز های فوتبال دنیا بر اساس دستمزد و گل های زده در لیگ کشوری که فعالیت می نمایند، منتشر نموده است.

مطابق اطلاعاتی که این رسانه در اختیار عموم گذاشته، تعداد گل های زده شده به وسیله بهترین گلزنان قاره سبز بر مبنای حقوق و دستمزدی که می گیرند، مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته که امباپه به عنوان گران ترین گلزن اروپا شناخته می گردد.

از این نظر هر گل زده امباپه معادل 894 هزار یورویی (29 میلیارد تومان) ارزش دارد.

در واقع هر یک از 28 گل او در فصل اخیر رقابت های لیگ فوتبال فرانسه (لوشامپیونه) برای پاری سن ژرمن، حدود 894 هزار یورو آب خورده است.

در رده دوم این رده بندی، کریم بنزما قرار گرفته است. مهاجم حرفه ای رئال مادرید برای کهکشانی ها در فصل قبل در لالیگا 27 گل زد که هر یک از گل هایش، ارزشی معادل 622 هزار یورو داشته است.

محمد صلاح در رده سوم

در این گزارش، رتبه سوم از آن محمد صلاح، مهاجم مصری لیورپول شده است. گلزن مصری قراردادش را در تابستان تمدید کرد و اکنون، بازیکنی گران تر از قبل است. در فصل قبل گلزن آفریقایی در انگلیس 23 گل زد که هر یک از گل هایش 600 هزار یورو هزینه داشت.

روبرت لواندوفسکی، مهاجم پرآوازه لهستانی که چند روز قبل از بایرن مونیخ به بارسلونا ملحق شد، هر چند 35 گل زد، اما به خاطر دستمزدی پایین تر، هر گل او، 574 هزار یورو می ارزید. او در این گزینش رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

البته ارلینگ هالند که تا انتها فصل اخیر، عضو بروسیادورتموند بود و بعد به منچسترسیتی انگلیس پیوست، 22 گل به ثمر رساند که هر گل او 366 هزار یورو ارزش داشت. هالند که حالا عضو آبی های آسمانی است، در این گزینش ششم شده است.

گران ترین گلزنان اروپا در فصل 2022-2021

لیست 10 گلزن گران قیمت ارائه شده به وسیله سایت اروپایی به این توضیح است:

1- کیلیان امباپه، پاری سن ژرمن، 894000 یورو (28 گل زده)

2- کریم بنزما، رئال مادرید، 622000 یورو (27 گل زده)

3- محمد صلاح، لیورپول، 597000 یورو (23 گل زده)

4- روبرت لواندوفسکی، بایرن مونیخ، حدود 574000 یورو (35 گل زده)

5- هونگ سون مین، تاتنهام هاتسپر، 510000 یورو (23 گل زده)

6- ارلینگ هالند، بوروسیا دورتموند، تقریباً 366000 یورو / 22 گل

7- ویسام بن یدر، موناکو، 313000 یورو (25 گل زده)

8- چیرو ایموبیله، لاتزیو، 276000 یورو (27 گل زده)

9- لائوتارو مارتینز، اینترمیلان، 221000 یورو (21 گل زده)

10-. پاتریک شیک، بایر لورکوزن، 209000 یورو (24 گل زده)

منبع: فرارو
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2124

به "هر گل امباپه چقدر می ارزد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر گل امباپه چقدر می ارزد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید