هزینه تعمیر شیرآلات با مالک است یا مستاجر؟

به گزارش مجله جاودان، احتمالا اکثریت افراد تجربه زندگی مستاجری و زندگی در خانه استیجاری را داشته اند. فرقی نمی کند که شما مستاجر یک خانه نو و نوساز شوید یا این که در یک خانه قدیمی زندگی کنید. در هر صورت ممکن است در طول دوران اجاره نشینی خانه دچار مسائلی گردد و نیاز به تعمیر داشته باشد. در این مقاله قرار است به این موضوع بپردازیم که هزینه تعمیر این مسائل احتمالی برعهده مالک است یا مستاجر؟ و این که هزینه تعمیرات جزئی مانند تعمیرات شیرآلات خانه بر عهده چه کسی است؟بعلاوه اطلاعایت در مورد خرید شیرآلات ساختمان را ارائه می دهیم. پس اگر شما هم دوست دارید در این مورد اطلاعاتی به دست آوردید، بهتر است تا پایان با ما همراه باشید.

هزینه تعمیر شیرآلات با مالک است یا مستاجر؟

برای خرید شیرآلات ساختمان به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

ازآنجایی که نمی توانیم شیرآلات ساختمان را مانند سایر وسایل خانه به سادگی تعویض کنیم پس در زمان انتخاب باید دقت کنیم تا برترین و مناسب ترین مدل را انتخاب کنیم. شیرآلاتی که علاوه بر زیبایی، دوام و مقاومت بالایی نیز داشته باشند. امروزه به علت تنوعی که در بازار وجود دارد، شاید این اتفاق تا حدودی سخت باشد بنابراین بهتر است نهایت دقت را داشته باشید و به مواردی مانند گارانتی معتبر، کیفیت بالا، استاندارد بودن مواد اولیه و زیبایی توجه کنید.

  • جنس شیرآلات

عموما ماده اولیه که در شیرآلات ساختمانی مورد استفاده قرار می گیردآلیاژ شمش برنج است . مقدار ساتفاده از این آلیاژ باید چیزی در حدود 58 تا 60 درصد مس باشد و درصد به جای مانده می توانند از ناخالصی های دیگر استفاده نمایند. بعلاوه مقدار سربی که در این آلیاژ وجود دارد نباید از 2 و نیم درصد بیشتر باشد زیرا برای سلامتی افراد مضر خواهد بود.اصولا از استیل ضد زنگ برای بدنه شیرآلات استفاده می گردد. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که به جزء مواد اولیه که در ساخت شیرآلات ساتفاده می گردد، لوازم جانبی شیرآلات به کار برده شده نیز باید استاندارد باشند.چرا که در طول عمر شیرآلات اثر گذار هستند.

  • دوام شیرآلات

معمولا استحکام و دوام شیرآلات موضوع دیگری است که باید به آن دقت کنید چرا که خرابی شیرآلاتی می تواند هزینه ای را برای شما برجای بگذارد.شیرآلات اهرمی استاندارد که از کارتریج سرامیکی هستند و به عنوان نسل نو شیرآلات روانه بازار شده اند. مسائل آب بندی شیر را حل نموده اند. اگه در جستجوی خرید شیرآلاتی هستید که در بلند مدت به چکه کردن نیافتد و مقاوم داشته باشد حتما از این دسته شیر خود را انتخاب کنید.

  • قیمت شیرآلات

معمولا فاکتور قیمت نیز یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در زمان خرید و انتخاب است.معمولا شیرآلاتی که هم استحکام و طول عمر بالایی دارند، هم جنس خوب و با کیفیتی دارند اندکی گران قیمت تر هستند اما باید به این موضوع نیز دقت داشته باشد. اگر این دسته از شیرآلات را انتخاب کنید تامدت ها دیگر نگرانی بابت خراب شدن آنها نخواهید داشت.

  • زیبایی و طراحی شیرآلات

سعی کنید شیرآلاتی را که انتخاب می کنید به سبک و دکوراسیون خانه شما نزدیک باشد و بهتر است در این مورد کمی تحقیق کنید و در نهایت برترین گزینه را انتخاب کنید.نکته ای که باید در خصوص آن بدانید این است که زمانی که در نور مناسب به شیرالات نگاه می کنید، نباید موج روی شیر ببینید. اگر این اتفاق رخ دهد نشان دهنده این است که شیرآلات از پرداخت مناسبی برخوردار نیستند. در بالا سعی کردیم نکات مهمی در زمان خرید و انتخاب شیرآلات ساختمان را بیان کنیم، تا بتوانید انتخاب درستی در زمان خرید داشته باشید و تا مدت ها از بابت سالم و ایمن بودن آن ها نگرانی نداشته باشید. اما سوالی که پیش می آید این است که اگر شیرآلات ساختمان دچار خرابی شد هزینه تعمیرات آن بر عهده چه کسی است؟ مالک یا مستاجر ؟ در ادامه به آنالیز پاسخ می پردازیم!

هزینه های تعمیرات خانه اجاره ای برعهده مالک است یا مستاجر؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم در طول زندگی در هر خانه ای ممکن است مسائل احتمالی ایجاد گردد که باید در جهت برطرف آن ها اقدام کنیم اما مشکل اصلی زمانی است که مستاجر خود را موظف به پرداخت هزینه های ساختمان نمی داند و مدعی می گردد که پرداخت این هزینه بر عهده موجر می باشد و یا برعکس این اتفاق رخ می دهد. به همین علت و برای جلوگیری از مسائل احتمالی طبق ماده 486 قانون مدنی هزینه تعمیرات اساسی املاک اجاره ای که در جهت استفاده از ملک ضروری است، با موجر است و باید او پرداخت کند، ولی تعمیراتی که عدم انجام آن باعث سلب استفاده از آن ملک نمی گردد به عهده مستاجر می باشد. که در ادامه به طور مختصر به آنالیز می پردازیم.

کدام از هزینه ها خانه اجاره ای بر عهده مستاجر است؟

مطابق با قوانینی که وجود دارد و آن چه که در بالا بیان کردیم. پرداخت هزینه های آب، برق، گاز و تلفن مربوط به هر واحد، به عهده مستاجر همان واحد است و تمام هزینه های جزئی که پس از اقامت مستاجر ممکن است پیش بیاید نیز بر عهده مستاجر است.جدا از آن هزینه های جاری نیز باید به وسیله مستاجر پرداخت گردد. اگر در طول مدتی که مستاجر در ساختمان ساکن است به آن خسارتی وارد گردد نیز باید خود آن شخص پرداخت کند. مطابق با این موضوع پرداخت هزینه تعمیر شیرالات برعهده مستاجر است .بعلاوه هزینه تعمیرات ترکیدگی لوله یا مسائلی از این دست هم باید به وسیله مالک پرداخت گردد و مسئولیتی به عهده مستاجر نیست.

نتیجه گیری

مطابق با آنچه که در این مقاله بیان کردیم بخشی از هزینه های ساختمان بر عهده مالک است و بخشی از آن بر عهده مستاجر است. بهتر است قبل از این که در خصوص ملک به توافق برسید این موارد را هم آنالیز کنید و در خصوص هزینه های پرداختی نیز به یک توافق برسید که در آینده دچار مسائل احتمالی نشوید. اما در کل هزینه ها کلی ساختمان برعهده مالک است و مستاجر باید هزینه های جزئی مانند تعمیر شیر آلات و … و بعلاوه هزینه های جاری مانند شارژ ساختمان را پرداخت کند. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

مطالب پیشنهادی

هزینه های ساختمان و برترین روش ها برای مدیریت آن

هزینه های جاری ساختمان و آنالیز کامل آن ها

راهنمای تقسیم و نحوه پرداخت هزینه های مشاعات ساختمان

منبع: هومتیک
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2126

به "هزینه تعمیر شیرآلات با مالک است یا مستاجر؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "هزینه تعمیر شیرآلات با مالک است یا مستاجر؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه تعمیر شیرآلات با مالک است یا مستاجر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید